Vikarierande verksamhetsekonom

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Sektor verksamhetsstöd och service består av nio avdelningar med ca 200 medarbetare. Sektorns uppdrag är att hjälpa och stödja kärnverksamheterna genom att leverera professionell service, specialistkunskap och verktyg utifrån ett helhetsperspektiv. Vi ska också höja medborgarnas och besökarnas livskvalitet där deras behov står i fokus genom kultur- och fritidsutbudets tillgänglighet, kunskap och professionalitet.

Ekonomiavdelningen är en avdelning inom sektorn verksamhetsstöd och service. Avdelningen stöder ledning och verksamheter genom att skapa förutsättningar för god redovisning, uppföljning och bra beslutsunderlag. Ekonomiavdelningen är centraliserad och består av elva medarbetare, som arbetar inom verksamhets-ekonomi, redovisning och upphandling.

Medarbetarna på avdelningen är stolta över sin medarbetardrivna chefsstödda utveckling, vilket innebär att de driver olika processer i syfte att förbättra arbetssätt, såsom utveckling av årsredovisningen, introduktionsutbildning av nyanställda chefer i kommunens ekonomi och system etc. Inom avdelningen finns det många idéer och förbättringsförslag som förverkligas och används. Vi erbjuder vår nya medarbetare
en utvecklande anställning med möjlighet till delaktighet i viktiga beslutsprocesser i en lagom stor kommun i förändring.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsekonom med huvudsaklig sysselsättning mot sektorn vård och omsorg är budget, prognoser och uppföljning. Sektorn för vård och omsorg består av tre verksamhetsområden, där uppdraget är att ge bistånd i form av hemtjänst, dagverksamhet, LSS, daglig verksamhet, boendestöd och särskilt boende. Sektorn har 450 anställda med dygnet runt service. Du stödjer, vägleder och utbildar vård och omsorgs chefer inom ditt kompetensområde. Du deltar i vård och omsorgs ledningsgrupp och i sektorns samverkansgrupp.

Som verksamhetsekonom rapporterar du till ekonomichefen. Du deltar på avdelningens arbetsplatsträffar och verksamhetsmöten samt bidrar till hela ekonomiavdelningens utvecklingsarbete.

Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller lång erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av liknande arbete, du har goda kunskaper i ekonomi, har arbetat i Office och i något ekonomisystem, gärna Aditros, som vi använder. Det är önskvärt, men inte ett krav, att du även kan personalekonomi och har arbetat i Logicas PA-system Heroma. Arbetsbelastningen är periodvis hög och det är viktigt att du kan arbeta bra under tidspress. Du är självgående, stabil och serviceinriktad. Du tycker om att samarbeta samt har en pedagogisk insikt. Arbetet kräver också att du är självgående och har en helhetssyn. Ekonomiavdelningen producerar själv mycket skrivet material, såsom årsredovisning, prognoser, beslutsunderlag, budget, utredningar m.m. Och det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i det skrivna svenska språket. Självklart är du strukturerad och har god analytisk förmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun 2029
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid/Deltid
  • Individuell lönesättning.
  • Visstid, föräldravikariat med möjlighet till tillsvidareanställning.
  • Publicerat: 28 oktober 2013

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


27 september 2024

Ekonom till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

23 september 2024

20 augusti 2024

16 september 2024