Vikariesamordnare

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord

Sektor Utbildning i Stenungsund omfattar 16 förskolor och 10 grundskolor med tillhörande Skolbarnomsorg och Grundsärskola. Det går ca 5.500 barn/elever inom verksamheterna. I Sektor Utbildning ingår även Gymnasium, Vuxenutbildningen samt Kultur- och Fritid.

Inom Sektor Utbildnings Administrativa enhet finns nu en möjlighet att söka följande tjänst. Vi söker en vikariesamordnare som skall arbeta med de processer som är nära kopplade till våra timvikarier såsom rekrytering och vikarietillsättning. Den administrativa enheten har som huvudsakliga syfte att samordna och utveckla de sektorsövergripande administrativa processerna. Det kan handla om att ge stöd åt verksamhetsansvariga chefer och underlätta samordning av kommunala ansvarsområden såsom skolskjuts, skolplacering och skolpliktbevakning eller övriga administrativa arbetsuppgifter som hanteras inom enheten.



ARBETSUPPGIFTER
På den administrativa enheten erbjuds nu en tjänst som vikariesamordnare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• rekrytera timvikarier till i första hand förskola och grundskola,
• ta emot beställningar samt förmedla personal till verksamheten förskola,
• administrera anställning och lön för vikarierna,
• ta fram statistik till användare och beställare samt stödja och utbilda verksamhetens beställare i IT-verktyget Time Care Pool,
• samordna introduktioner för vikarier i samråd med verksamheten,
• uppföljning av timavlönad personal som i nuläget ej har relevant grundutbildning för uppdraget,
• i uppdraget ingår även att kontinuerligt bevaka företrädesrätt i enlighet med LAS.
Vår enhet kännetecknas av stort inflytande och delaktighet. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med enhetschef och kollegor vara med och ta fram nya arbetssätt och rutiner. Vi har precis introducerat ett nytt vikariehanteringssystem, Time Care Pool och stort fokus ligger på att utveckla processerna runt systemet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasieutbildning med inriktning mot administrativt arbete alternativt motsvarande erfarenhet. Du skall kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och ha goda grundläggande IT-kunskaper.
En förutsättning för tjänsten är att du skall ha erfarenhet av Time Care Pool och Personec. Du skall ha erfarenhet av att leda gruppintervjuer, allt ifrån kallelser, intervju och introduktion av system till att administrera anställningsavtal. Vi vill att du skall ha erfarenhet av vikarieanskaffning mot förskola och ha god kännedom om verksamhetsområdet.
I rollen som vikariesamordnare krävs det bland annat att du har stor känsla för service och kan arbeta självständigt och strukturerat. Ditt engagemang och lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du skall ha förmåga att fatta snabba beslut i en arbetsmiljö med stundtals högt tempo. Du behöver vara stresstålig samt klara av att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet enligt arbetsgivarens bedömning.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Stöd och utveckling Helene Petersson
0303-73 83 35
Verksamhetschef grundskola Benny Ankargren
0303-732647
Rektor Annika Bengtsson
0303-73 38 82
Utredare Ann-Sofie Gillner
0303-73 82 34
Tf. Sektorschef Utbildning Per Andersson Sellén
0303-73 25 10
Förskolechef Lena Lindberg
0303-73 25 54
Förskolechef Erika Änghede
0303-73 25 60
Förskolechef Maria Brodd
0303-73 84 09
Förskolechef Annelie Schön

Verksamhetschef Stöd och Utveckling Helene Petersson
0303-738335

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stenungsunds kommun, Sektor Utbildning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
  • Publicerat: 16 november 2016

Besöksadress

44482 Stenungsund
None

Postadress

Strandvägen 15
Stenungsund, 44482

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024