OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent till en vikarietjänst på ca 70% med start 1 maj och som varar till 31 aug. Kunden är en man som bor i Vaggeryd tillsammans med sin familj och han har ett aktivt och utåtriktat liv där idrott är ett stort intresse. Vår kund har en fysisk funktionsnedsättning som gör att han behöver hjälp i sin vardag.
Den vi söker ska kunna ta egna initiativ och vara bra på att se vad som behöver göras. Personen som vi söker vill vi också ska vara lyhörd samt ha en positiv inställning till livet.
Arbetspassen vid kunden är förlagda dygnsvis mellan 08.30-08.30 med 5,18 timmar jourtid på natten, och de ligger förlagda på alla veckans dagar. Kunden bor i villa där det också finns ett eget assistentrum för den arbetande assistenten att använda.
Humanas värdeord Ansvar, Glädje och Engagemang är nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta och ditt sätt att se på yrket personlig assistent. Vi vill att du delar vår vision ”Alla har rätt till ett bra liv” och att detta är ett yrke som du är stolt över att ha.
Vi ser gärna att du som söker är kvinna då vår kund trivs bäst med det, samt att du inte har pälsallergi då hund finns i familjen. Då kunden gärna gör resor, både långa och korta, är körkort ett krav. Du kör kundens bil i tjänsten.
Erfarenhet och utbildning är inte ett krav då personlig lämplighet är viktigast för vår kund. Hjälpmedel finns i hemmet och vid bredvid gång ges en introduktion i hur dessa används.
Lön:Enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult