OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare i Integrationsenheten arbetar Du med stöd till nyanlända i deras sociala och kulturella integrationsprocess. Arbetsuppgifterna innefattar Att, tillsammans med föräldrarna, upprätta introduktionsplaner för barn. Informera om och vägleda till övriga samhällsfunktioner såsom skola, barnomsorg, sjukvård, socialtjänst. Att delta i de olika nätverk som finns till stöd för den enskildes integrationsprocess Att erbjuda enskilt stöd till de vuxna i de frågor och svårigheter som en integrationsprocess kan innebära. Att säkerställa att den enskildes behov tillgodoses i kontakt med andra organisationer och myndigheter. Du har, i samverkan med övriga anställda och ledning ansvar för att driva verksamhetsutveckling som ligger i linje med lagstiftning, fattade beslut och ekonomiska förutsättningar samt att medverka till att etablera och utveckla goda samarbetsrelationer med olika aktörer internt och externt. Målet är att våra nya innevånare själva skall kunna skaffa sig en plats i samhällets alla delar, arbetsmarknad, skola, fritid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som -har högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig. -du skall ha lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift, vara nyfiken och lyhörd. -ha lätt för att samarbeta Erfarenhet av arbete inom flyktingmottagning är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.