OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor driver sju skolor i Stockholmsområdet. Stiftelsens skolor visar mycket goda resultat och har många sökande. Skolorna har drygt 4 000 elever och omsätter drygt 400 mkr. Stiftelsen har en stabil ekonomi.
Nu söker vi en redovisningsekonom till huvudkontoret på Frejgatan 30. Tjänsten är tillsvidare och på 100%. Tillträde under våren eller efter överenskommelse.
Ekonomiavdelningen består i dagsläget av tre personer. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegorna på huvudkontoret i samma lokaler och med personal på skolorna.
Vi söker dig som vill ha ett varierande arbete med stora möjligheter till personlig utveckling. I din roll som redovisningsekonom kommer du att få arbeta med hela den ekonomiska processen och med alla på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter. Detta innefattar bland annat:
-
Löpande bokföring och avstämningar
-
Kund- och leverantörsreskontra
-
In- och utbetalningar
-
Delaktighet i månads- och årsbokslut
-
Delaktighet i årsredovisning och deklaration
-
Stötta verksamheten i ekonomifrågor samt ta fram underlag och uppföljning
-
Arbeta med förbättring och effektivisering av redovisningen
-
Utveckla och förbättra rutiner, processer och arbetssätt
Vi söker dig som har:
- en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- gedigen erfarenhet av bokföring, redovisning och arbete med leverantörs- och kundreskontra i en mellanstor organisation.
Det är meriterande om du har arbetat i flera olika ekonomisystem.
Personliga egenskaper:
Du är prestigelös, trygg i din roll samt är öppen och social. Du har lätt för att arbeta strukturerat och noggrant utan att tappa helhetsperspektivet. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är driven samt arbetar effektivt. Att hitta lösningar på problem är något som kommer naturligt för dig. Du är van att arbeta självständigt och i team.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs gärna mer på stiftelsens hemsida vrskolor.se
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Vi har byggt upp en kultur av att arbeta i team i en tvåspråkig miljö, där både svenska och engelska är arbetsspråk. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.