OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stiftelsen Viktor Rydbergs huvudkontor söker en ekonomiadministratör. Tjänsten är tillsvidare på 75-100% och är ny och kommer att utformas vartefter utifrån organisationens behov och ditt intresse. Tillträde efter överenskommelse.
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolors verksamhet är innovativ och kännetecknas av hög kvalitet och lust att lära – både för elever och personal. Vi lär oss tillsammans och genom det når vi längre. Idag driver stiftelsen sju skolor, fyra gymnasieskolor och tre grundskolor och till hösten 2021 startar en fk- åk 9- skola i Fisksätra.
Vi är ett litet team på huvudkontoret, som behöver tillskott inom ekonomi och marknadsföring. Organisationen växer och framförallt ekonomifunktionen behöver förstärkas. Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av ekonomiarbete på grundläggande nivå och vill lära dig mer. Stor tyngd lägger vi vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara ansvarstagande, ha stort intresse av att lära dig nytt och självständigt ta tag i saker. Du är naturligtvis en god administratör, strukturerad och noggrann.
Ekonomiarbetet kommer till en början att bestå av hantering av leverantörsfakturor, betalningar, bokföring, avstämning av inbetalningar och fakturering. Du kommer att ha kontakter både internt och externt och du behöver ha en god servicekänsla.
Som komplement till ekonomiområdet vill vi att du har intresse av marknadsföring och kommunikation och en vilja att självständigt driva projekt.
Krav:
Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
Grundläggande ekonomiutbildning
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Vi har byggt upp en kultur av att arbeta i team i en tvåspråkig miljö, där både svenska och engelska är arbetsspråk. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.