OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Viktor Rydbergs skola Fisksätra söker en elevassistent. Tjänsten är visstid med omfattning 100 % med start snarast och fram t.o.m. terminsslut i juni 2022. Du kommer att följa elever och stötta med allehanda uppgifter som är förekommande i undervisningen och skolans vardag. Stöttningen kan innebära att du sitter med på lektioner och hjälper till med struktur, uppmuntran samt kortare förberedelser och efterarbete kring elevers lektioner.
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolors verksamhet är innovativ och kännetecknas av hög kvalitet och lust att lära – både för elever och personal. Vi lär oss tillsammans och genom det når vi längre. Viktor Rydbergs skolor utökar sin verksamhet till hösten 2021 med en åttonde skola, belägen i Fisksätra. Att organisation växer ger Dig stora möjligheter till tjänster på flera av våra skolor.
Du är en trygg, positiv och kommunikativ person med god struktur i det arbete du gör. Du har en god förmåga att skapa relationer och att samarbeta. Meriterande är om du tidigare har arbetat med barn.
Personalens professionalitet och stora engagemang på Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en förutsättning för att eleverna ska känna sig inkluderade, sedda och utmanade varje dag. Arbetar Du hos oss kommer Du uppleva en stimulerande och flexibel arbetsmiljö, allt för att Du ska kunna utvecklas så mycket som möjligt och ha roligt under tiden! Vi är övertygade om att konst och vetenskap går hand i hand och att hjärnan vill ha roligt! Våra elever har alla tillgång till en egen laptop. Du ser digitala verktyg som en självklarhet i Ditt arbete, såväl som i elevernas.
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Vi har byggt upp en kultur av att arbeta i team i en tvåspråkig miljö, där både svenska och engelska är arbetsspråk. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.