OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Viktor Rydbergs skola Nacka söker en grundlärare för åk 4-6 med behörighet i sv/eng/ma samt de naturorienterande ämnena. Tjänsten är visstid med omfattning 100%. Start i januari 2024 och tjänsten sträcker sig fram till terminsskiftet 24/25 och med goda möjligheter till en tillsvidareanställning.
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolors verksamhet är innovativ och kännetecknas av hög kvalitet och lust att lära – både för elever och personal. Vi lär oss tillsammans och genom det når vi längre. Viktor Rydbergs skolor består av tre gymnasieskolor och fyra grundskolor varav den senaste grundskolan startade i augusti 2021 i Fisksätra. Att organisation växer ger Dig stora möjligheter till tjänster på flera av våra skolor.
Du är en kompetent och engagerad lärare med stor förmåga att möta varje enskild elev med passion och engagemang. Du förstår vikten av samarbete med kollegor och gillar att arbeta i team. Du är prestigelös och nyfiken och delar med dig av dina kunskaper och idéer till andra. Du är kreativ och självständig och ser till barnens och organisationens bästa. Som lärare på VRS Nacka har du stora möjligheter att påverka utvecklingen av skolan.
Våra lärares professionalitet och stora engagemang är en förutsättning för att eleverna ska känna sig inkluderade, sedda och utmanade varje dag. Arbetar Du hos oss kommer Du uppleva en stimulerande och flexibel arbetsmiljö, allt för att Du som lärare ska kunna utvecklas så mycket som möjligt och ha roligt under tiden! Vi är övertygade om att konst och vetenskap går hand i hand och att hjärnan vill ha roligt! Du ser digitala verktyg som en självklarhet i Ditt arbete, såväl som i elevernas.
Är du nyutexaminerad?
Vi erbjuder ett förstärkt stöd för Dig som är nyutexaminerad lärare genom handledning och mentorskap av våra erfarna lärare – allt för att ge Dig den bästa starten på Din karriär.
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Vi har byggt upp en kultur av att arbeta i team i en tvåspråkig miljö, där både svenska och engelska är arbetsspråk. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.