OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
ARBETSUPPGIFTER
Välkommen med Din ansökan till en arbetsplats med trevliga kollegor!
Partille satsar på barn och unga och därför söker vi nu ytterligare kvalificerad socialsekreterare.
Enheten för barn och unga söker en kvalificerad socialsekreterare som erbjuds tillsvidareanställning. Vi söker Dig som har gedigen erfarenhet från arbetet med barnavårdsutredningar och som är väl insatt i BBIC.
Enheten för barn och unga, 0-20 år, består av en mottagningsgrupp och en utredningsgrupp. Du kommer i första hand att arbeta i utredningsgruppen.
Arbetsuppgifterna består av att utreda barns och ungdomars, 0-20 år, behov utifrån anmälningar och ansökningar samt att följa upp beviljade insatser. I mottagningsgruppen består arbetet av att ta emot ansökningar och anmälningar samt ge råd och stöd. Utifrån anmälningarna ska förhandsbedömningar göras.
Vi har ett nära samarbete med våra egna öppenvårdsresurser, framförallt med Familjehuset som är en stor öppenvårdsenhet för barn och unga. Vi har också en egen alkohol- och narkotikamottagning för ungdomar, Puman. Samarbete pågår också med förskolor, skolor, familjecentral och andra samarbetspartners.
Vi erbjuder en arbetsplats med trevliga kolleger och ”högt i tak”. Givetvis ger vi vår personal kompetensutveckling i form av processhandledning samt utbildning. Vi arbetar kontinuerligt med att ytterligare förbättra vårt arbete för att kunna möta brukarnas behov.
Samtliga socialsekreterare i Partille som arbetar med barn och ungdomar är utbildade i BBIC (Barns behov i centrum) och kommunen har permanent BBIC-licens.
KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har:
• Socionomexamen.
• Flerårig erfarenhet och intresse av utredningsarbete av barn och unga inom socialtjänsten.
• Goda kunskaper i lagstiftning samt BBIC.
• God förmåga att uttrycka Dig i både tal och skrift samt vana vid att dokumentera.
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra.
• Körkort erfordras.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du har ett gott bemötande och lätt för att samarbeta. Vi välkomnar manliga sökande.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52