Vill du arbeta med IT-support på domstol?

Vill du arbeta med IT-support på domstol?

Arbetsbeskrivning

Förvaltningsrätten i Stockholm är en modern och utvecklingsinriktad arbetsplats med engagerade medarbetare. Verksamheten kännetecknas av hög kvalitet och effektiv handläggning. Förvaltningsrätten i Stockholm är en av landets största domstolar och en av landets fyra migrationsdomstolar. Vi är drygt 500 medarbetare och våra största måltyper är migrationsmål, biståndsmål, socialförsäkringsmål, skattemål och mål om offentlig upphandling. Här kan du, tillsammans med kollegor med många kompetenser och bakgrunder, utvecklas och utmanas i ditt arbete. Här gör du skillnad varje dag!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av IT-support, drivs av att ge bra service och vill göra skillnad varje dag genom att bidra till Sveriges rättssäkerhet? Då kan det här vara jobbet för dig.


Du kommer arbeta som första linjens support mot domstolens medarbetare. Du ingår i ett team med två andra kollegor där ni tillsammans stödjer verksamheten genom att säkerställa att användarna har välfungerande IT-utrustning och IT-stöd.

Du kommer att:
• ge tekniksupport till användare främst på Windows 10, Office, och telefoni,


• tillhandahålla datorer, telefoner och EFOS-kort för domstolens användare,


• registrera inkomna frågor och felanmälningar i ärendehanteringssystem,


• svara för behörighets- och kontoadministration i AD och andra system,


• vara kontaktperson mot leverantörer och Domstolsverkets centrala IT-funktioner som också är din andra linje,


• förmedlar information till användare vid exempelvis akuta driftstörningar, planerade avbrott och förändringar och


• delta i mindre projekt och utbilda användare genom att ta fram lathundar och hålla i kurser.


Du kommer ha titeln IT-handläggare och vara placerad på Service- och säkerhetsenheten. På enheten finns även funktionerna för kontorsservice och ordningsvakter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.


• Erfarenhet av arbete i IT-support.


• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem.


• Goda kunskaper om operativsystem och programvaror, främst Windows och Office-paketet.


• Erfarenhet av vanligt förekommande teknik i kontorsmiljö så som nätverksskrivare, AV-utrustning m.m.


• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.


Det är meriterande om du har:

• Eftergymnasial utbildning och/eller yrkesteknisk utbildning inom IT eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.


• Erfarenhet av arbete med IT-support på myndighet.


• Erfarenhet av att ha arbetat med Active Directory.


• Erfarenhet av att ha arbetat med konto- och behörighetsadministration.





Du kommer att arbeta i en viktig stödfunktion på domstolen vilket kräver att du har en väl utvecklad känsla för service och ett mycket gott omdöme. Du har lätt för att skapa goda relationer samt förmedlar information tydligt och enkelt. Du arbetar nära dina kollegor och delar aktivt med dig av lärdomar och erfarenheter. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är resultatorienterad, har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och snabbt kan lära dig nya arbetsuppgifter. Du hjälper till att lösa problem genom att  använda dina befintliga kunskaper på ett flexibelt sätt och tar emot och anpassar dig efter feedback.


För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och kan komma att genomföra tester som en del i rekryteringsprocessen.


Välkommen med din ansökan!


Anställning

Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning tillämpas.


Övrigt

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Du ska, inom ramen för rekryteringen, genomgå säkerhetsprövning. För att anställning ska vara möjlig krävs en godkänd säkerhetsprövning. Därför krävs svenskt medborgarskap.

Läs mer om Förvaltningsrätten i Stockholm: http://www.forvaltningsrattenistockholm.domstol.se/


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.














ÖVRIGT
Gymnasiebetyg eller motsvarande samt eventuella betyg från eftergymnasial utbildning och/eller yrkesteknisk utbildning inom IT eller annan motsvarande utbildning

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Lövqvist
08-561 680 84
Tanja Lindqvist
08-561 680 91
Anna-Maria Åslund Nilsson
08-561 680 71
Karin Lantz, PA-specialist
08-561 686 20
Eva Ramm-Ericson, kanslienhetschef avdelning 3
08-561 682 29
Åsa Steiner, kanslienhetschef avdelning 3
08-561 683 35
Anna Cahling, kanslienhetschef avdelning 1
08-561 685 18
Karin Dahlin, chefsrådman avdelning 2
08-561 688 37
Chefsrådman avdelning 2 Karin Dahlin (kontaktperson för frågor om tjänst
08-561 688 37
HR-specialist Åsa Hellgren (kontaktperson för frågor om proces
08-561 686 20

Sammanfattning

Besöksadress

Tegeluddsvägen 1 11541 Stockholm
None

Postadress

None
Stockholm, 11576

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024