OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker till dig med minst ett års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra och som nu vill arbeta hos en av våra kunder på Hisningen i Göteborg. Som ekonomiassistent kommer du att självständigt arbeta med: - Överföring/interface av lev.fakturor och kreditnotor till underleverantörer från operationellt system (Cosmos) till ekonomisystem (Enterprise 1, fd.JD Edwards).- Ta fram underlag för betalningar - skapa filer, ha kontakter med personer på andra kontor (England, Tyskland etc.) för betalningsplanering.Betalningar sker både i Sverige och utlandet.- Diverse bokningar av periodiseringar och reservationer/avsättningar - Avstämning leverantörsreskontra - Valautajustering, både manuella och genom systemkörningar - Lägga upp nya leverantörer - Intercompany/koncernmellanhavanden, boka upp och stämma av, ha kontakter med motsvarande kollegor i andra bolag etc.- Manuella fakturor/kreditnotor - Följa upp att betalningsvillkor följs och att betalningar blir optimala och effektiva.- Framtagning av statistik/underlag/rapporter på begäran från ledning/moderbolag.- Registervård leverantörer - Övriga inom avdelningen förekommande arbetsuppgifter kan tillkomma. Goda kunskaper i det engelska språket samt i Office-paketet är ett krav.Meriterande är om du har kunskaper i det tyska språket. Du bör vara en mycket flexibel person som inte är rädd för arbetstoppar.Du bör även kunna arbeta självgående och vara stresstålig.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.Start: omgående Period: vikariat 12 mån, anställd av kund, (för rätt person finns på sikt goda möjligheter till fast anställning hos kund) Sök tjänsten via vår hemsida www.adecco.se (181/48845 Redovisningsassistent) Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.