OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.
Din vardag som larmoperatör
Som larmoperatör på Verisure har du en viktig roll, eftersom du tillhör du kärnan i vår verksamhet. Vår larmcentral är öppen dygnet runt, årets alla dagar och hos oss arbetar idag cirka 100 stolta larmoperatörer. När larmet löser ut är din största prioritet att skapa trygghet för våra kunder och du förväntas agera genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv. Att ta emot inkommande samtal för att svara på frågor och supportera kunder är också dagliga inslag i rollen. Eftersom vår larmcentral har öppet dygnet runt har du som larmoperatör en dygnsgående tjänst.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du är empatisk, lyhörd och trygg som person, och har förmågan att vid en stressad situation som t.ex. inbrott, brand och hot förmedla trygghet och förtroende till våra kunder. Viktiga egenskaper ser vi är god datorvana, analytisk och förmåga att behålla lugnet.
Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du kan utföra ditt arbete på ett självständigt sätt. Att du har en hög servicekänsla ser vi som en självklarhet då nöjda kunder är vårt främsta mål.
Då vi jobbar med service är det meriterande om du har erfarenhet från tidigare serviceyrken. Har du dessutom teknisk erfarenhet eller ett tekniskt intresse är även det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. En bakgrundkontroll via Länsstyrelsen kommer att genomföras innan eventuell anställning.
Vad erbjuder vi?
Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll inleds anställningen med en utbildning och nära coaching av teamledare och kollegor.
Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping. Anställningen inleds med en 4-5 veckors obligatorisk heltidsutbildning.
Skicka din ansökan med personligt brev där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med, samt ditt CV.
Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan. Utbildningsstart är under hösten och vintern.
För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta
Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabella Geijer
+46708-541805
Cüneyt Acar
+46708542297
Lotta Hoff
0768-924613
Ylva Larensson
Emir Acar "Junne"
+46708542297