Vill du arbeta med registerverksamhet?

Arbetsbeskrivning



Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning genom att utarbeta föreskrifter, allmänna råd och meddelandeblad. Avdelningen svarar för all myndighetsutövning, liksom för legitimationer och andra behörighetsärenden. Här hanteras också statsbidrag och tillståndsgivning.

Den nybildade enheten förvaltningsjuridik handhar huvudsakligen frågor rörande PuL, bestämmelser om dokumentation och journalföring i vård och omsorg, statistik och register samt offentlighet och sekretess. Till enheten söker vi nu en utredare som ska arbeta med registerverksamheten. 

 

Vi söker dig som



• vill arbeta med att besvara frågor från bemanningsföretag, arbetsgivare inom vårdsektorn, apotek samt allmänheten angående legitimerad personal inom hälso- och sjukvård.

• vill syssla med framtagning och utlämanade av registerutdrag, statistik och beställningar ur registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal.

 

Kvalifikationskrav



• treårig högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, naturvetenskap eller annan inriktning som vi finner relevant

• erfarenhet av att arbeta mot olika databasmiljöer, t.ex. Microsoft Access

• minst tre års erfarenhet av registerhantering på statlig myndighet eller landsting

• flerårig vana av att ta fram och sammanställa statistikuppgifter

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är drivande, noggrann och saklig samt uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har också förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp samt är bra på att kommunicera resultatet av ditt arbete till andra kollegor samt externa partner.

 

Det är dessutom meriterande om du har



• dokumenterad utbildning i Microsoft Access.

• annan dokumenterad data- och statistikutbildning.

• kunskaper om nomenklatur och kodsystem inom hälso- och sjukvård.

• kunskaper om regelverket vid utlämning av registeruppgifter.

• erfarenhet av danska och norska då flera av de bemanningsföretag som skickar frågor, finns inom våra nordiska länder.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, heltid och placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
 
Registrera din formella ansökan senast 2013–09-22, genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1–35991/2013. Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 3000.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 september 2013

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024