OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag, inom avdelningen behörighet och statsbidrag, som ansvarar för Socialstyrelsens samtliga bidrag. Nu söker vi en utredare som vill arbeta med att följa upp statsbidrag inom Socialstyrelsens verksamhetsområden och bidra till att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som vill
• arbeta med uppföljning och fördelning av statsbidrag
• vara projektledare och göra projektplanering
• arbeta med insamling, sammanställning, analys och slutsatser av kunskapsunderlag
• arbeta med rapportskrivning och kommunicera resultat
• vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete.
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen inom exempelvis samhällsvetenskap eller annat område som Socialstyrelsen finner relevant.
• Erfarenhet av uppföljning och utvärdering.
• Erfarenhet av utredningsarbete och rapportskrivning
• Praktisk och teoretisk kunskap om metoder för uppföljning och utvärdering.
• Mycket god stilistisk förmåga.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att hantera stora dataunderlag och göra statistiska sammanställningar
• erfarenhet av utredningsarbete inom vård- och omsorgsområdet
• erfarenhet av att ha arbetat inom en myndighet
• erfarenhet av att ha arbetat med att fördela eller följa upp statsbidrag
• projektledarerfarenhet
• kunskap om vad som styr kommunernas och landstingens verksamhet
• kännedom om civila samhällets organisationer
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med dig av dina kunskaper samt ta del av andras kunskaper. Du är också kommunikativ och har lätt att formulera dig i tal och skrift. Vidare är du ansvarstagande, analytisk och strukturerad. Det är också viktigt att du är initiativrik, flexibel och noggrann.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning med tillsättning omgående och tillsvidare dock längst till och med den 31 december 2019 med eventuell möjlighet till förlängning, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag – att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast måndagen den 23 april 2018. Ansök genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-10410/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljarsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Kontaktpersoner
Stina Törnell Sandberg
enhetschef
075-247 32 73
Elisabeth Roxmalm
personalspecialist
075-247 33 09
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 31 82
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 31 81
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055