Vill du arbeta med utredning av behörighetsärenden? (vikariat)

Arbetsbeskrivning



Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning genom att utarbeta föreskrifter, allmänna råd och meddelandeblad. Avdelningen svarar för all myndighetsutövning, liksom för legitimationer och andra behörighetsärenden. Här hanteras också statsbidrag och tillståndsgivning.

Enheten för behörighet prövar och utfärdar legitimationer, specialistkompetensbevis, intyg med mera till såväl svensk som utländsk personal i hälso- och sjukvården. Vi söker nu två utredare för vikariatsanställning.


Vi söker dig som vill



• utreda ansökningar om behörighet samt fatta beslut i vissa ärenden

• besvara förfrågningar inom området

• utfärda intyg gällande behörighet

• delta i förbättringsarbete

 

Kvalifikationskrav 



• juridisk utbildning eller annan utbildning som vi bedömer som relevant

• goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska

• erfarenhet som handläggare inom offentlig förvaltning

 

Arbetet ställer krav på att du har en god initiativförmåga, är flexibel samt bra på att samarbeta.  Du är van att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och har ett gott ordningssinne.  

 

Det är meriterande om du har  



• erfarenhet av förbättrings- och utvecklingsarbete

• erfarenhet av ärendehandläggning rörande behörighetsbevis

• intresse av hälso- och sjukvårdsfrågor samt juridiken inom omområdet

• kunskap om EU-rätt

 

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Anställningsinformation

Anställningarna utgörs av två vikariatsanställningar under perioden 1 april 2014 till och med 31 mars 2015 med eventuell möjlighet till förlängning, heltid och med placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se. 

Sista ansökningsdag är den 16 februari 2014. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-1914/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. 

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Vikariat
  • Publicerat: 5 februari 2014

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024