Vill du arbeta som administrativ assistent på 50%?

Vill du arbeta som administrativ assistent på 50%?

Arbetsbeskrivning

Trivs du med administrativa arbetsuppgifter och tar ansvar för ditt arbete? Passar det dig att arbeta halvtid och att starta omgående? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår kund inom offentlig sektor i centrala Linköping söker nu en assistent som under en period kan ta över uppgifter från ordinarie assistent som fått nya arbetsuppgifter i sin yrkesroll. Denna övergång bör ske 1/10, men upplärning kommer påbörjas under september. Uppdraget är 50% av en heltid och beräknas pågå till årsskiftet 2020/2021. Det finns även möjlighet till förlängning. Schemat kommer ni fram till på plats, men vi ser att du ska ha ett flexibelt schema för att möte kundens behov när du ska arbeta under en vecka.

Dina arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att vara sekreterare vid revisorernas sammanträden, upprätta och anslå protokoll och föra minnesanteckningar samt korrekturläsa handlingar, rapporter mm. Vidare kommer du att diarieföra handlingar i ärendehanteringssystemet. Även att vara ett administrativt stöd i olika frågor samt att hantera övriga förekommande kontorsgöromål. I rollen kan även vissa enklare ekonomiadministrativa uppgifter ingå som att kontera och mottagningsattestera leverantörsfakturor i faktura hanteringssystemet.

För uppdraget söker vi dig som är hjälpsam, lojal och nyfiken på de administrativa uppgifterna. Det viktigaste är inte din tidigare erfarenhet, även om vi ser att du haft administrativa uppgifter i en roll. Vi tror också att du är serviceinriktad och spider en god stämning på ditt arbete.

Dina kvalifikationer

- Gymnasium motsvarande utbildning
- Viss erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i svenska språket
- God vana av MS Office, särskilt Word och Outlook
- Kan påbörja ett uppdrag under september


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag fredag 4/9 2020.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare sofie.nilsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2020
  • Ansök senast: 3 september 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024