Vill du arbeta som Administratör på Verksamhetsstöd på RCM i Malmö?

Vill du arbeta som Administratör på Verksamhetsstöd på RCM i Malmö?

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad?


Nu söker vi en Administratör till Verksamhetsstöd med placering på RCM, Rättscentrum Malmö.


Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Hela landet är indelat i sju regioner, där region syd idag har cirka 4 700 medarbetare. Regionen består i sin tur av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Som anställd inom Polismyndigheten kommer du bli en del av en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsstöd sköter Kundcentrum, post- och godshanteringen samt service och underhåll på alla polishus i orten Malmö men även till de externa myndigheterna på RCM (Åklagarmyndigheten, Kriminalvården, Domstolsverket och Ekobrottsmyndigheten) Även sekretess/wellpapps hantering på RCM.


Som Administratör på RCM i Malmö arbetar du med bland annat med hantering av passer- och databehörigheter, lokalbokningar samt att bistå med hjälp av teknisk utrustning. Även hantering av tjänstekort ingår i tjänsten samt ett antal funktionsbrevlådor som hanterar allt från felanmälningar till kopieringsuppdrag. Administrativa arbetsuppgifter som kan innefatta order och beställning samt lagerhållning med tunga lyft är en del av det dagliga arbetet.


Du arbetar tillsammans med dina kollegor i ett team. Ni har era egna ansvarsområden men förväntas vara flexibla och täcka upp för varandra.

Du kan också komma att arbeta i olika projekt rörande våra arbetsuppgifter och de tjänster vi utför åt den yttre verksamheten. Dessa projekt kan vara inom polisområdet eller inom polisregionen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Lägst B-körkort (manuell växel)
• Gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren anser likvärdigt.
• Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet.
• Yrkeserfarenhet med kundkontakter.
• Yrkeserfarenhet av administration.
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
• Mycket goda kunskaper inom data och IT och är tekniskt kunnig.
• Goda kunskaper i Excel
• God fysisk och hälsa.


Det är meriterande om du:
• Eftergymnasialutbildning som arbetsgivaren anser relevant för arbetet.


Personliga egenskaper:
Det är viktigt att du är van vid och tycker om att arbeta i team och har en mycket god samarbetsförmåga. Utöver det är det viktigt att du ser till kundens behov och alltid är serviceminded. Att ha struktur och ett gott ordningssinne är viktigt. Det är också viktigt att vara flexibel och att kunna variera mellan olika arbetsuppgifter. Arbetsbelastning kan stundtals vara hög och det är därför viktigt att du har en hög stresstålighet.


Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1:a maj 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet kontakta ansvarig HR-konsult Olivia Josefsson: olivia.josefsson@polisen.se.


Varmt välkommen med din ansökan!


Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024