OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas inom ekonomi och har samtidigt ett intresse för service? Ta chansen att kombinera dina kunskaper med ditt intresse på ett sommarvikariat hos Sydsten! Här kommer du att få en roll med varierande arbetsuppgifter. En fantastisk möjlighet att utöka dina kunskaper och få praktisk erfarenhet.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Sydstens räkning en ekonomi- och recpetionsassistent till sitt kontor i Malmö. I denna roll kommer du att ha ett delat ansvar dels för ekonomiuppgifter och för receptionen. Du kommer att agera ekonomiassistent med fokus på hantering av leverantörsfakturor. Du kommer även att ansvara för kontorets reception och ta emot samtal och kunder samt hantera post och mail.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sydsten. Uppdraget kommer att pågå under sommarveckorna 29-32 och kommer även innebära en upplärningsperiod 2 veckor som i samråd med Sydsten kommer att förläggas med fördel från och med 20/6.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomi- och receptionassistent kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att få hantera företaget och dess två andra bolags fakturor och kontering. Du kommer även att ansvara för kontorets reception.
Du kommer till exempel att:
* Ta emot, scanna och kontera leverantörsfakturor i Agresso och Reed Soft
* Svara i receptionens telefon och på mail
* Ta emot kunder och hantera post
Tjänsten passar dig som studerar ekonomi eller utbildning vi finner likvärdig och har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som vill skaffa dig praktiska erfarenheter och utöka dina kunskaper.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eller har studerat ekonomi på eftergymnasial nivå
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
Det är meriterande om du…
* Har kunskaper inom datorsystemen agresso Agresso och Reed Soft
* Tidigare har arbetat med fakturering och kontering. Tidigare erfarenhet av att arbeta med fakturering och kontering,
Som person är du noggrann i ditt och du har en förmåga att strukturera upp ditt arbete. Vidare ser vi att du med enkelhet prioriterar bland arbetsuppgifter även när det är mer att göra. Du är orädd inför nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö där du ofta och gärna lär dig nya system och rutiner. Du är framåt och social som person och trivs i kontakten med andra kollegor såväl som kunder.
Övrig information
* Start: 20/6
* Omfattning: Heltid Vecka 29-32. Upplärning 2 veckor fr om 20/6
* Placering: Malmö, Stenyxegatan 7
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Sydsten är den ledande utvecklaren, tillverkaren och leverantören av krossprodukter och fabriksblandad betong, med tillhörande kringtjänster, i Skåne, Blekinge och Halland. Inom affärsområdet bergmaterial tillverkas krossprodukter i stora mängder i en industriell process. Bergtäkten i Dalby är en av Sydstens fyra täkter och en av Sveriges största.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231