Vill du arbeta som ekonomiassistent och ingå i ett härligt team

Vill du arbeta som ekonomiassistent och ingå i ett härligt team

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill ha en roll som senior ekonomiassistent där du får ingå i ett härligt team och dessutom får möjlighet att arbeta med personaladministration. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Lindholmen.

Vad innebär rollen?
Som ekonomiassistent hos vår kund ingår du i ett ekonomiteam om 14 personer och arbetar med stora flöden inom kund- och leverantörsreskontra. Dina arbetsuppgifter innebär allt ifrån fakturering, inbetalningar och påminnelsehantering till kontering av leverantörsfakturor och betalningar. Du är även behjälplig med avstämningsarbete vid bokslut. Rollen är utåtriktad och du har kontakt med både kunder, konsulter, enhetschefer och löneavdelning. Du har i din tjänst ansvar för att registrera nyanställda och att konsulternas tidrapportering sker i tid. Arbetet sker främst i Visma PX, Visma Control och i Excel.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har god erfarenhet av fakturering och av leverantörsreskontra i stora flöden. Du har arbetat ett antal år med ovanstående uppgifter inom ekonomi och känner dig trygg i dina kunskaper. Kanske är du gymnasieekonom och kommer ifrån ett större bolag, där du arbetat med helheten inom fakturering och leverantörsreskontra och nu vill vidare. För denna tjänst är det viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Som person är du handlingskraftig, prestigelös och teaminriktad. Du är flexibel, van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat. Vidare har du förmågan att snabbt komma in i nya arbetsuppgifter och system. Din kommunikativa och serviceinriktade sida gör att du har förmågan att skapa goda relationer både externt och internt och på så sätt bidra till ett gott samarbete och en härlig kultur inne på kontoret.

Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är på 100%, med flexibla arbetstider och möjlighet till en del hemarbete. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via SJR på ca 6 månader men därefter finns det mycket goda möjlighter till en direkt anställning hos vår kund. Du sitter i trevliga lokaler centralt på Lindholomen.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-09-26.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 26 september 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024