OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Optinets support blir allt mer eftertraktad och därför har vi ett behov av en ny kollega som vill ge våra kunder Sveriges bästa support.
Vad är din utmaning?
På Optinet går vi mot strömmen. I en allt mer opersonlig värld går vi åt andra hållet, vi ska vara så personliga det bara går. Våra kunder säger ofta att det är som att ringa till vilken kollega som helst när man ringer till vår support, och så ska det fortsättningsvis vara.
Du kommer få möjligheten att sätta dig in i våra kunders olika lösningar och lära dig deras verksamhet, för att på så sätt ge dem den bästa möjliga hjälpen. Din roll kommer vara tudelad där support på distans mot alla våra kommer vara huvuddelen men där du också kommer vara teknisk kontakt för våra kunder i Härjedalen. För våra kunder i Härjedalen kommer både distansjobb och jobb på plats hos kund ske.
Eftersom vi är en helhetsleverantör av både IT och telefoni och våra kunder finns i alla branscher kommer utmaningen aldrig vara den andra lik och din förmåga till problemlösning kommer vara avgörande. Vi kompletterar varandra och är olika bra olika områden vilket gör att vi ofta löser problem tillsammans.
Till en början kommer arbetet innebära ärenden av enklare karaktär i supporten men där möjligheten till utveckling finns i flera olika riktningar. Hos oss kommer du kunna utvecklas i din roll. På Optinet kan man arbeta både som support- och drifttekniker på alla nivåer, vara konsult med fokus på att vara på plats hos kunder eller vara utvecklare på vår utvecklingsavdelning.
Eftersom vi har egen serverhall i vår fastighet i Göteborg där vi erbjuder svenska molntjänster och olika typer av hosting kommer det finnas goda möjligheter att sätta sig in i den verksamheten.
Arbetstid är 8-17 vardagar.
Om Optinet
Optinet har funnits som helhetsleverantör av IT för företag sedan 1994 där vi idag har huvudkontoret i Göteborg där vi även har en egen fastighet med egen serverhall. På kontoret i Göteborg arbetar idag 11 framtida kollegor. Vi har även ett kontor i Funäsdalen där 1-3 framtida kollegor finns.
I 2020 lanserade vi även ett nytt varumärke där vi utvecklar skräddarsydda verksamhetssystem till kunder i hela Sverige.
Optinet har en familjär och öppen kultur där vi i många stycken har ett informellt förhållningssätt till varandra. På Optinet har vi även högt i tak och en prestigelös kultur så det innebär att alla är beredda att göra allt. Ingen uppgift är för liten eller för stor. Optinet har en familjär och öppen kultur där vi har i många stycken ett informellt förhållningssätt till varandra.
Din profil
Vi söker dig som är social och är duktig på att hantera människor. Din attityd och din vilja kommer vara mer avgörande än formell kompetens eller utbildningar. Ditt fokus på service och teknikintresse behöver vara stort för att lyckas i rollen. Du älskar problem och ser det som en rolig utmaning.
Som person bör du vara lyhörd, anpassningsbar och prestigelös för att passa in i gemenskapen.
Krav
Flytande svenska i tal och skrift
B-körkort med tillgång till egen bil
Bekväm med telefonkontakt med kunder
Självständigt genomföra felsökning och problemlösning
Stort intresse av it och problemlösning
Goda kunskaper i Windows 10 och Office
Grundläggande i server
Grundläggande kunskaper i Microsoft 365
Meriterande
Goda kunskaper i server
Goda kunskaper i Microsoft 365
Goda kunskaper i Nätverk och brandväggar
Certifierad i Windows 10, server och Microsoft 365
Anställningen är på 100%, påbörjas med en 6 månaders provanställning för att efter att ha nått personligt uppsatta målsättningar övergå i tillsvidareanställning.
Fast lön som är individuell. Vi tillämpar även kollektiv och individuell provision när man når uppsatta målsättningar.
Förmåner efter avklarad provanställning:
Rikskort
Privat sjukvårdsförsäkring
Betald mobiltelefon
Tjänstepension efter 3 års
Chans till tjänstebil
Urval och tillsättande av tjänsten sker löpande, så ansök redan idag!
Välkommen med din ansökan
#jobbjustnu