OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du uppdrag inom IT-support och känner att du har mycket att bidra med inom ditt område? I så fall kan vi erbjuda dig ett samarbete med vår kund inom offentlig sektor där din kompetens behövs för kortare uppdrag. Har du en god känsla för service, samt har IT-supporterande kunskaper är du troligen precis den vi söker. Välkommen med din ansökan.
Om uppdraget:
Vår kund forskar och utbildar nationellt och internationellt inom bland annat statsvetenskap med inriktning säkerhetspolitik och strategi, statsvetenskap med inriktning krishantering, krigsvetenskap och ledarskap. Officersutbildning på alla nivåer utgör större delen av deras verksamhet. Totalt är de cirka 350 anställda.
Uppdragets omfattning motsvarar en heltidstjänst baserat på kontorstid, det vill säga 08.00-17.00, måndag-fredag. Uppdragsstart är beräknat till den 20 augusti och avser pågå till och med 9 oktober 2018. Goda chanser till förlängning finns med en till två månader.
Dina arbetsuppgifter:
Som IT-supporttekniker kommer du att tillhöra IT-sektionen som i sin tur ingår i avdelningen för verksamhetsservice. Vidare kommer du i din roll att ingå i vår kunds helpdesk och axla en samordnande funktion. Det innebär att du kommer att bidra med support över disk, på plats, samt via telefon och e-post för anställda och studerande. Därutöver ingår i ditt ansvarsområde felsökning av hårdvara och mjukvara, hantering av tekniska problem, virus, installationer, skrivare, telefoni, kontohantering och AV-utrusning med mera.
Som person ser vi därför att du har god servicekänsla och att du bemöter användare på ett professionellt sätt. Du har en god förmåga att betrakta situationer som uppstår ur användarnas perspektiv och är flexibel i din hantering av såväl små som stora problem. Du är initiativrik och är bekväm med att ta beslut och delegera uppgifter när det behövs. Därutöver är du noggrann och prestigelös och trivs med att arbeta i högt tempo, vilket en god förmåga att hålla flera bollar i luften.
Dina kvalifikationer:
- Relevant teknisk utbildning
- Minst tre 3 års erfarenhet av liknande arbete
- Bred teknisk kunskap, bland annat i Windows 10, Windows Server, Office 2016, behörighetsadministration i AD och Exchange.
- Registrerings- och dokumentationsvana av inkommande ärenden
- Grundläggande kunskaper i MS Office-paketet
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Vad vi erbjuder dig:
Som konsult hos oss får du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vidare kommer du för uppdraget ha en engagerad och stöttande konsultchef.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/
Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Ebermo
Carolina Elfving
Mattias Söderberg
Linus Lindersjö
Edith Malm
Gunilla Lindell
Anders Scabuzzo
Matilda Nyberg-Dahlbäck
Helen Schoultz
Annika Englund