Vill du arbeta som IT-tekniker?

Vill du arbeta som IT-tekniker?

Arbetsbeskrivning

Är du redo för att utvecklas i din IT-karriär? Är du en mästare på att ge bra service? Är IT ett av dina största intressen? Svarade du "JA" på dessa frågor? Då har vi jobbet för dig! 
 
Till vår kund i Östersund söker vi flera skickliga och engagerade supporttekniker till en servicedesk. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tillsvidare. Tycker du att detta låter intressant men du har inget boende i Östersund? Då hjälper vi dig! 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker i en servicedesk kommer du supportera användare via telefon och/eller mail. Du kommer även att arbeta i ett ärendehanteringssystem med att ta emot och registrera IT-relaterade problem. Arbetsuppgifterna innefattar adminstration i Office 365, hantering av konton i Active Directory samt felsökning i Windows- och Citrixmiljö med hjälp av fjärrstyrningsverktyg. Även support och felsökning i kundspecifika applikationer är förekommande. 

Din profil och kvalifikationen
Som person är du självgående och utåtriktad. Du motiveras av att lösa problem och att ge bra service. Vi ser att du är en problemlösare ut i fingerspetsarna som kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer. Du har gymnasial utbildning inom IT eller motsvarade kompetens. 
 
Krav
- Minst sex månaders erfarenhet av IT-support eller kundservice
- Kunskap inom Active Directory, Office 365 och Citrix
- God teknisk kunskap
- Mycket hög servicekänsla
- Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska 
Meriterande
- Kunskap inom nätverk
- Windows 
- Körkort 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 juli 2023
  • Ansök senast: 18 oktober 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024