Vill du arbeta som Löneadministratör?

Vill du arbeta som Löneadministratör?

Arbetsbeskrivning

Då kan det här vara något för dig! Vi söker en flexibel person som är duktig på siffror. Här väntar ett meriterande uppdrag hos en samhällsviktig myndighet, vill du bli deras nya kollega? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Löneadministratör för vår kunds räkning, en statlig myndighet inom forskning och medicinsk utbildning. Du kommer att bli en del av löneenheten. Myndighetens kontor är beläget i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Löneadministratör kommer du att arbeta med löneprocesser. Du arbetar i lönesystemet Primula och ärendehanteringssystemet Nilex. Du jobbar även i myndighetens elektroniska HR-arkiv. Mer specifikt ansvarar du för följande:
timersättningar
bemanningsärenden
timersättningar
inkomstförfrågningar
ledighetsärenden

Dina egenskaper
För att du ska trivas som Löneadministratör så tror vi att du är en noggrann, strukturerad och ansvarstagande person. Vi ser att du besitter en hög integritet, en god känsla för service och är duktig på siffror. Vidare tror vi att du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula eller Heroma)
Goda kunskaper i MS Office
Goda kunskaper om kollektivavtal
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av lönesystemet Primula
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Nilex

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag till och med 2023-03-17- Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33612 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Interim Lönespecialist till kund

30 december 2024

30 december 2024