OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtiden AB
För kunds räkning söker vi efter dig som har erfarenhet av att arbeta inom löneadministration och leverantörsreskontra och trivs med att arbeta i en varierad yrkesroll.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med 50 % löneadministration och 50 % med leverantörsadministration. Till en början kommer du att arbeta mer med löneadministration för att efter årsskiftet få ta över mer av arbetsuppgifterna kring leverantörsreskontra. Vår kund sitter i fräscha lokaler centralt i Stockholm och på ekonomiavdelningen är de idag fyra medarbetare inom redovisning, lön, kund- och leverantörsreskontra.
Som löneadministratör kommer du att sköta löner för 11 bolag och närmare 300 medarbetare. Vår kund arbetar i Hogia Lön och vi ser gärna att du har kunskap inom detta. Du kommer att granska underlag, tidrapporter och avtal samt säkerställa att rätt lön betalas ut. I rollen ingår det mycket kontakt med VD:ar och annan personal. Inom leverantörsadministration kommer du arbeta med att granska, kontera och scanna in fakturor. Du bör ha goda kunskaper inom bokföring och trivas i en roll där det krävs mycket noggrant arbete och problemlösning. Inom leverantörsadministration har du löpande kontakt med flertalet leverantörer och bolagets franchisetagare och det krävs att man är mycket serviceminded.
Om företaget
Vår kund har funnits i närmare 15 år och driver ett franschisekoncept inom media som fokuserar på lokal journalistik. För närvarande finns vår kund representerade i fem orter i Sverige.
Din profil
SKALLKRAV:
Erfarenhet av att arbeta med löneadministration
Erfarenhet av att arbeta med avtal
Kunskap inom något lönesystem
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra
Erfarenhet av att arbeta i Hogia Lön
Personliga egenskaper:
Som person är du självgående och vågar ta för dig. Du ifrågasätter när det behövs och är trygg i dig själv. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och positiv inställning till att arbeta. Du är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. För rätt person finns det goda möjligheter till anställning i bolaget och få ta större ansvar och växa i sin roll.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Övrigt:
För den här tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Då vi går igenom ansökningar löpande så rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan idag.
Start: Slutet av augusti/början på september
Ort: Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996