Vill du arbeta som personlig assistent i centrala Göteborg?

Vill du arbeta som personlig assistent i centrala Göteborg?

Arbetsbeskrivning

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Humana söker nu en personlig assistent till en äldre man boendes i centrala Göteborg. Mannen är diagnostiserad med demens, och det är därför meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer som har demens, men inte ett krav. Mannen behöver hjälp och stöd i sin dagliga livsföring. Bland annat behöver han hjälp och stöttning vid personlig hygien, viss stöd vid förflyttningar, hushållssysslor och matlagning. Din arbetsplats är där mannen befinner sig, alltså antingen i hemmet eller på olika ärenden. Mannen tycker om att promenera och fika. Mannen kan ha ett verbalt utåtagerande beteende, och det är därav av vikt att du har en förståelse för demens.

Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och vårdande till naturen med ett sinne för humor. Du är ansvarsfull och självgående i den mening att du kan följa givna instruktioner, utan att behöva styrning inför varje moment. Stor vikt läggs vid att du är trygg i dig själv och kan ta egna initiativ.

Vi söker dig som vill arbeta på en mindre tjänstgöringsgrad eller som timvikarie. Arbetspassen är vanligen förlagda kl. 08-16.30 eller 20.30-08.00. Aktiv tid under natten samt assistans kvällstid kan förekomma. Passen på fast schemarad avser pass dagtid både på vardag och helg. Det är önskvärt att du är en flexibel person och kan hoppa in extra om behov uppstår. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande, men främsta vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, då det är personkemin mellan dig och kunden som kommer att vara nyckeln till en god assistans.

Skicka CV och personligt brev där du berättar om dig själv och beskriver varför du skulle passa för tjänsten.

Utdrag ur belastningsregistret krävs för att få påbörja anställningen. Tänk på att beställa ditt utdrag i god tid eftersom polisens handläggningstid är cirka 14 dagar. Du kan beställa ett utdrag på följande adress:

https://polisen.se/tjanster-tillstand/

Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

Personliga assistenter till 7-årig flicka

Personliga assistenter till 7-årig flicka

27 november 2024