Vill du arbeta som supporttekniker i Östersund?

Vill du arbeta som supporttekniker i Östersund?

Arbetsbeskrivning

Vår kund i Östersund växer så det knakar och vi söker därför flera kunniga och serviceinriktade IT-tekniker till deras servicedesk.

Uppdraget är på heltid och pågår tillsvidare. Du blir en del av ett härligt team där ni tillsammans arbetar för att leverera service i världsklass. 

Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. Du kommer att, tillsammans med ditt team, vara första kontakten med IT-supporten för användarna där målet är att lösa så många ärenden som möjligt. Med hjälp av fjärrstyrningsverktyg kommer du supportera användarna med diverse IT-relaterade problem. Arbetet innefattar felsökning i  Windows- och Citrixmiljö, kontohantering i Active Directory och administration i Microsoft 365.

Du kommer att ta emot ärenden via telefon, mail samt ärendehanteringssystem. Utöver detta kommer du att felsöka och ge support i kundspecifika applikationer. 

Din profil och kvalifikationen
Du som söker denna tjänst har förmågan att agera ansvarsfullt och professionellt när du hjälper användare. Du har en god pedagogisk förmåga när du vägleder och supporterar för att åstadkomma den bästa möjliga servicen. För att lyckas i rollen har du tidigare arbetat inom IT-support eller kundservice och har en gymnasial utbildning inom IT i bagaget. 
 
Vi ser gärna att du har:
- Gymnasieexamen med inriktig inom IT eller motsvarande utbildning
- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Körkort 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 4 juli 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024