Vill du arbeta som upphandlare med stark IT-profil hos SKR?

Vill du arbeta som upphandlare med stark IT-profil hos SKR?

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen

Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är en medlems- och arbetsgivarorganisation för Sveriges kommuner och regioner. Genom kunskap, råd och service till våra medlemmar stärker vi dem i deras uppdrag att utveckla välfärden för alla medborgare. Vi är en mötesplats för kommuner och regioner och tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärd utifrån medborgarnas behov i hela landet. SKR:s vision tar sikte på att det framgångsrika Sverige skapas lokalt. Vi påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på hur vi bäst utvecklar demokrati och välfärd.

SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm. Som medarbetare på SKR har du flexibilitet att arbeta delvis på kontoret och delvis från annan plats, med utgångspunkt i verksamhetens behov. Hos oss finns möjligheter för dig som vill förändra, förnya och förbättra. Vi formar idéerna för välfärd och utveckling.

Upphandlingsfunktionen tillhör sektionen för digitalisering och inköp som är en av fem sektioner inom Avdelningen för ledningsstöd. Sektionen leds av SKR:s CIO och har idag 17 medarbetare, varav två arbetar med upphandling. Sektionen ansvarar för SKR:s utveckling inom digitalisering, IT, lokaler och upphandlingsfrågor. Under de senaste åren har fokus varit att skapa en modern och flexibel men ändå robust IT-miljö, att utveckla upphandlingsprocesserna och att erbjuda ett kundorienterat och effektivt verksamhetsstöd. Vi står nu inför ett spännande uppdrag att ytterligare effektivisera verksamheten genom automatisering, digitalisering och att lyfta upphandlingsverksamheten till en ny strategisk nivå.

Upphandlingsverksamheten är en väsentlig strategisk förutsättning i den fortsatta utvecklingen och du som upphandlare kommer erbjudas stort utrymme att påverka arbetet framöver. SKR lyder under lagen om offentlig upphandling (LOU).

Läs mer om SKR på www.skr.se.

Arbetsuppgifter
Som upphandlare på SKR ansvarar du för hela upphandlingsprocessen. Du planerar, driver och genomför upphandlingar och avrop från ramavtal i enlighet med LOU. SKR genomför upphandlingar av varor och tjänster inom samtliga områden som SKR verkar inom. Alla upphandlingar sker i samverkan med den verksamhet där behovet finns. En stor del av SKR:s upphandlingar avser IT och digitaliseringstjänster så som system-, support- och utvecklingstjänster och vi ser att du kommer ta en central roll i genomförandet av dessa upphandlingar. SKR genomför även upphandlingar av högspecialiserade konsulttjänster som analys-, utvärderings-, process- och projektledartjänster samt kontorsstödtjänster och andra kringtjänster.

Du blir en viktig del i ett litet engagerat team med stort ansvar på en öppen och varm arbetsplats med expertkompetens inom många dagsaktuella områden. Vi samarbetar över kompetensområdena för att genomföra vårt uppdrag på bästa sätt. Du ger du stöd och råd i upphandlings- och avtalstekniska frågor till chefer och medarbetare, medverkar i utvecklande dialoger, skapar förtroende, knyter kontakter och medverkar till ett utvecklat samarbete med andra avdelningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Flera års erfarenhet av självständigt planera, genomföra och utvärdera IT-upphandlingar enligt LOU
Mycket goda kunskaper om LOU
Erfarenhet av avtalsuppföljning
Erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem
Analytisk förmåga
God förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift


Vi vill att du har eftergymnasial utbildning, YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling alternativt högskoleutbildning inom juridik eller ekonomi.

Vi söker dig som med nyfikenhet, driv och uthållighet genomför upphandlingar tillsammans med chefer och medarbetare. Du uppskattar att vara del i en förändring och arbetar engagerat och prestigelöst för förbättring och med utveckling av nya arbetssätt. Du är trygg och självgående i ditt arbete och anpassar dig med lätthet till förändrade förhållanden samtidigt som du ser logik och samband i komplex information. Du trivs att arbeta i team, bidrar gärna med god stämning och delar med dig av din kunskap på ett pedagogiskt sätt.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett spännande uppdrag som ger många möjligheter att utvecklas tillsammans med de närmaste kollegorna och den övriga organisationen, samtidigt som du har kul på jobbet. Som medarbetare inom SKR får du jobba i en kompetensdriven och samhällsviktig organisation som är med och formar idéer för välfärd och utveckling. 

Välkommen till en arbetsplats där medarbetarna har möjlighet att påverka morgondagens samhälle!

Ansökan
Låter detta spännande? Skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på "Ansök här".

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 20 maj 2022.

I denna rekrytering samarbetar SKR med HRM Affärsutveckling AB. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta HRM:s ansvariga researcher Lisa Ivemark Schéle på e-post lisa.ivemark.schele@hrmab.se, telefon +46 70 238 00 31 samt ansvarig rekryteringskonsult Albert Lundgren på e-post albert.lundgren@hrmab.se, telefon +46 70 236 36 99.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024