Vill du arbeta som vårdadministrativ sekreterare/sektionsassistent? Se hit!

Arbetsbeskrivning

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.



Om oss

Verksamhet An/Op/IVA Sahlgrenska är en stor verksamhet som är indelad i tre sektioner som innefattar en preoperativenhet, två intensivvårdsenheter, en postoperativ- och en uppvakningsenhet, sex operationsenheter, smärtenheten samt en administrativ enhet.

Den administrativa enheten består av åtta medarbetare, som är placerade på enheterna inom An/Op/IVA.

På anestesiexpeditionen arbetar tre vårdadministrativa sekreterare som assisterar läkarna på An/OpI/VA. De är uppdelade i tre sektionerna, AnOp, IVA och Sektionen för kvalitet och utveckling.

Vi söker nu en vårdadministrativ sekreterare som arbetar mot en av sektionerna!

Vad ingår i jobbet?

Som vårdadministrativ sekreterare bemannar du tillsammans med dina kollegor anestesiexpeditionen och ger administrativt stöd framför allt till sektionschef och läkare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat mötesadministration, personaladministration som till exempel rapportering av jourkompensation för läkare, fakturahantering i Raindance, resebeställning, konferenslogistik, IT-support samt vara webskribent och Heromarapportör mot framför allt sin sektion. I tjänsten ingår även vid behov utskrift av operationsberättelser.

I arbetet ingår att vara aktiv i utvecklingen av den administrativa funktionen och det skapar möjligheter för egen utveckling.

Kan du vara den vi söker?

Du har utbildning i hälso- och sjukvårddokumentaion/vårdadministratör, YH-nivå 400 poäng eller motsvarande. Erfarenhet av Epi-server, Esmaker, Heroma och Melior är meriterande. Vi ser gärna att du har vana att arbeta med Office-paketet, goda kunskaper i svenska och engelska språket samt god vana att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du får gärna ha några års yrkeserfarenhet.

Du ska kunna arbeta självständigt och ha förmågan till att ta egna initiativ samt ha en uttalad service- och ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi hoppas att vi kan vara din framtida arbetsplats och ser fram emot din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Vårddenhetschef, Monica Börjesson-Persson
031-342 82 91
Vårdförbundet, Åsa Pilqvist
031-342 79 99
Vårdenhetschef Nina Bernhard
031-342 82 75
Vårdenhetschef Helena Floberg-Selander
070-082 53 16
Vårdenhetschef Monica Börjesson Persson
070-085 27 00
Vårdenhetschef Nina Bernhard
031-342 82 75
Vårdenhetschef Doris Larsson Zackariasson
031-342 86 34
Vårdenhetschef Helena Floberg Selander
070-082 53 16
Biträdande vårdenhetschef, Sara Bredby
031-342 97 20
Vårdenhetschef, Monica Börjesson
070-085 27 00

Sammanfattning

Besöksadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43531

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024