OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu timanställda till Hyresgästföreningens Servicecenter i Örebro. Passar dig som är studerande eller bara kan arbeta några timmar i veckan! Som timvikarie arbetar du efter behov. Du får vara med och ge förslag på timmar som passar dig.
Om uppdraget
Servicecenter tar hand om allt som har med medlemskapet att göra, till exempel om någon vill bli medlem, betalärenden, synpunkter, adressändringar, uppsägningar samt svarar på juridiska frågor och frågor om medlemsförmåner. Vi har fastställda mål, rutiner och mallar att följa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att ha telefon- eller mejlkontakt med medlemmar i frågor som rör medlemskapet. Vi söker upp hyresgäster som anmält intresse för medlemskap eller som vill veta mer om Hyresgästföreningen. Registrering och annan registervård ingår också i arbetsuppgifterna.
Kommunikation via telefon är en betydande del i vår vardag. Vi använder oss av beteendeanpassad kommunikation. Vi har framtagna verktyg, samtalsmallar samt stöd av gruppchefer, för att klara vår kommunikation på bästa sätt.
På enheten arbetar vi med resultat- och måluppföljningar, vi följer hela enheten och dig som individ. Personalen jobbar tillsammans med planering, utveckling, mål och resultat av arbetsuppgifterna.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av servicearbete till medlemmar eller kunder. Du är van att arbeta med telefon som ditt främsta arbetsverktyg. Du har även dokumenterad erfarenhet rörande kommunikation, argumentation och administration. Har du någon form av beteendevetare-, och eller juridisk erfarenhet, eller förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt så är det meriterande. Även tidigare erfarenhet av arbete i ideell organisation är meriterande.
Dina egenskaper
Arbetet kräver att du är serviceinriktad och att du har en god människokännedom. Du ska kunna arbeta självständigt men också kunna samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Hos våra medarbetare värdesätter vi en demokratisk värdegrund.
Att arbeta hos oss
Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.
Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och varje medarbetare är viktig för hyresgästerna varje dag. På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer.
Ansökan
Sista ansökningsdag 31 mars 2021. För mer information om tjänsten, kontakta gruppchef Kassem Hussein tel 010-459 26 26 eller 073-077 94 19. Facklig företrädare: Anna Gustafsson, Handels 010-459 26 17.
Hyresgästföreningen finns över hela Sverige, indelat i nio regioner runt om i landet och ett förbundskontor i Stockholm. Vi är cirka 9 000 förtroendevalda och 850 anställda som tillsammans arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Tillsammans gör vi skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282