OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du praktisk erfarenhet av ekonomiarbete och löneadministration? Vår ekonomiavdelning behöver utökas med en driven ekonomi- och löneassistent med fokus på leverantörsreskontra i ett första skede.
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för leverantörsfakturahantering, hanterar inkommande fakturor och scanning. Arbete med kundreskontra förekommer också. Det ingår även i arbetsuppgifterna att vara behjälplig vid bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontra och avstämningar mm. Denna tjänst kommer att utvecklas och därmed innefatta fler arbetsuppgifter där bl a löpande bokföring, moms, arbetsgivaravgifter och lönehantering mm ingår. Vidare innebär tjänsten att vara ett stöd till HR gällande lönearbete vid behov.
Vem söker vi?
Vi vill att Du som söker har utbildning inom ekonomi och löneadministration eller motsvarande och/eller har några års arbetserfarenhet inom detta område. För att passa i rollen som ekonomi-/löneassistent bör du vara analytiskt lagd, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt. Det är också viktigt att du är en lagspelare som trivs ihop med andra människor.
Mycket god datorvana, framförallt i Excel.
Erfarenhet av Visma Lön 600
Förmåga att kunna prioritera och vara självgående.
Bra samarbetsförmåga för att kunna kommunicera med olika parter över fler arbetsområden.
Strukturerad, noggrann och stresstålig.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat,
Tyska och danska är meriterande men inget krav.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning, placerad på vårt kontor i Stora Bernstorp, Arlöv. Önskat tillträde omgående eller efter ök.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Christel Sjögren på hr@chefsculinar.se . Vi intervjuar löpande så skicka Din ansökan innehållande löneanspråk redan idag.