OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Hyresgästföreningens IT-enhet ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom organisationen, såsom systemutveckling, infrastruktur, produktion, telefoni och telecom samt support till anställda. IT-enheten har idag cirka 17 medarbetare som sitter utspridda i landet. Vi arbetar i miljöer med en teknik som är i ständig utveckling och detta bidrar till utmaningar. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje.
Du ingår i ett IT-Servicedeskteam i Stockholm tillsammans med tre andra medarbetare, som via telefon/Teamviewer stöttar IT-avdelningens slutanvändare. I vår första linje kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att, via telefon och mail, ta emot och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt lösa olika typer av incidenter och förfrågningar enligt beslutade arbetsrutiner. Du kommer att utgå från Stockholm och ge support till användare i hela landet.
Din bakgrund
• Avslutad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning gärna med IT-inriktning
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom första eller andra linjens support.
• Vana från IT-support via telefon, gärna inom ramen för ITIL
• Goda generella IT-kunskaper inom hårdvara och programvara, kringutrustning och operativsystem
Dina egenskaper
• Du är nyfiken, stresstålig och har god samarbetsförmåga
• Du talar och skriver svenska flytande och är bekväm med att kommunicera med användare i olika tjänster som befinner sig i olika delar av landet.
• Du har ett stort intresse för IT och tycker att förändringar är inspirerande och utvecklande.
• Du är en serviceinriktad, effektiv problemlösare, en god lyssnare och du tycker att det är roligt med kundkontakter.
Att arbeta hos oss
Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.
Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. Vid några tillfällen per år skapar vi extra energi och engagemang genom att arbeta tillsammans med samma arbetsuppgift oavsett vilken roll vi har till vardags. Då ringer vi hyresgästerna och pratar om exempelvis tryggheten i kvarteret eller, som vi gjort under 2020, frågar om någon behöver hjälp med anledning av pandemin. På hyresgastföreningen.se kan du läsa mer.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 15 mars. Intervjuer sker löpande och rekrytering kan komma att avslutas innan sista ansökningsdagen. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Evelyn Nunez, chef IT-Servicedesk, tel 010-459 11 31, 072-208 96 53. Våra fackliga representanter är Josefin Moback, SACO, tel. 010-459 11 43, 072-513 61 89 och Berit Belgacem, Handels, tel. 010-459 11 03, 070-607 02 20.
Hyresgästföreningen finns över hela Sverige, indelat i nio regioner runt om i landet och ett förbundskontor i Stockholm. Vi är cirka 9 000 förtroendevalda och 850 anställda som tillsammans arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Tillsammans gör vi skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282