Vill du bli en del av kundtjänst-teamet hos Dun & Bradstreet?

Vill du bli en del av kundtjänst-teamet hos Dun & Bradstreet?

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nya utmaningar och vill arbeta systemnära och serviceinriktat – läs vidare! Vi söker dig som vill vara med på resan att förändra, förbättra och förenkla vardagen för Dun & Bradstreets kunder och samtidigt få chansen att jobba i ett dedikerat och motiverat team!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en kundtjänstmedarbetare för Dun & Bradstreets räkning. Som ny medarbetare får du en givande introduktion under två veckors tid och därefter finns alltid både chefer och kollegor nära till hands vid frågor. Din närmsta chef beskriver sitt ledarskap som väldigt öppet där hon litar på sina medarbetare, och teamet ser ofta till att hitta på roliga saker tillsammans. På kontoret sprids mycket positiv energi och de ser ofta till att fira allt som går att fira.

Du kommer att arbeta måndag till fredag mellan 08.00-17.00. Det finns goda möjligheter att bli förlängd/överrekryterad på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
* Att vara en del av ett härligt arbetsteam som präglas av öppenhet och gemenskap.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Customer Service Agent fungerar du som en länk mellan bolaget och kunden, som i detta fall är privatpersoner. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och mail. Du hjälper kunden att hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör kreditfrågor. Customer Service är företagets hjärta och det är här kunderna får ett första intryck. Vidare är detta en systemnära roll då du kommer att få orientera dig en stor mängd interna system, så detta är en bra möjlighet för att utveckla och bygga vidare på din tekniska förmåga.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av servicerelaterade yrken såsom kundtjänst eller telefonsupport.
- Har erfarenhet av att arbeta med telefon som verktyg.
- God datorvana samt intresse för IT.
- Arbetat i ett CRM-system, backoffice-system och ärendehanteringssystem.
- Flytande kunskaper inom engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom dessa språk används i rollen dagligen.

Det är meriterande om du


* Har arbetat i ett CRM-system, backoffice-system och/eller ärendehanteringssystem, exempelvis Salesforce.
* Kunskaper av att läsa kreditfakta och förstå bokslut.


Personliga Egenskaper


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* God samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt.
* Placering: Stockholm, Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* I denna roll kommer du att få hantera viss känslig information, och av den anledningen kommer det behöva genomföras en kreditupplysning samt beställas ett utdrag ur belastningsregistret.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024