OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en positiv, utåtriktad och handlingskraftig medarbetare som under ett drygt år kan förstärka vårt kundvärdsteam. Om du ser dig själv som en kunnig, serviceinriktad administratör som dessutom är praktisk lagd så är det kanske dig vi söker!
Om Tyresö Bostäder
Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och vi gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar vi därför ständigt med hela upplevelsen, både den inomhus och den utomhus. Vår tanke om att skapa boendeglädje innebär att våra fastigheter och bostäder är attraktiva och passar för hyresgästernas behov tillsammans med en yttre miljö som är trygg och känns trevlig. Mer information om Tyresö Bostäder hittar du på www.tyresobostader.se.
Om jobbet som kundvärd
Som kundvärd hos oss har du en central roll i bolaget, vilket innebär många kontakter med andra avdelningar, entreprenörer, hyresgäster och bostadssökande. Arbetsuppgifterna är kommunikativa, administrativa och inte minst praktiska och du är första kontakten för våra hyresgäster. Du kommer att ingå i ett engagerat team av kundvärdar som i nära samarbete med övriga kollegor på företaget tar hand om våra fastigheter och hyresgäster.
Om arbetsuppgifterna:
Ingen dag är den andra lik som kundvärd och rollen omfattar huvudsakligen följande arbetsuppgifter:
Ta emot felanmälan per mail eller telefon
Kund- och entreprenörskontakter i vår reception
Arbeta i flertal olika programvaror (datasystem)
Samordna aktiviteter som involverar flera delar
Medverka vid bomöten
Lägenhetsvisningar
Planera och genomföra omflyttningsdagar
Avisera information i trapphus och postboxar
Arbete sker mestadels på kontoret men en dag i veckan är du ute i fastigheterna. Som kundvärd är det du som sköter dialogen med våra hyresgäster med målet att kunna ge hjälpen direkt. Ibland kan dock lösningarna kräva lite mer tid och då är det du som håller i frågan och ansvarar för återkopplingen. Kommunikation sker både muntligt och skriftligt och även om svenska är huvudspråket så är bra kunskap i engelska nödvändigt. Kan du ytterligare språk är det en stor tillgång. Du samordnar information och aktiviteter där flera parter är involverade på ett effektivt, enkelt och tydligt sätt så att processen blir smidig för alla. Arbetstempot varierar och parallell hantering av flera ärenden är inte ovanligt.
Om dina kunskaper och förmågor
För att bli framgångsrik i rollen som Kundvärd hos oss ser vi att du har:
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av kundservice och liknande arbetsuppgifter
Gärna tidigare erfarenhet av enklare fastighetsskötsel
Erfarenhet och intresse av arbete i olika datasystem, tillsammans med en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya system
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Kunskap i andra språk är meriterande
Ha god förmåga att samordna aktiviteter där flera parter är inblandad
B-körkort
Då du som kundvärd är Tyresö Bostäders ansikte utåt så lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Om dig
Du är en utåtriktad servicemänniska som är trygg, självgående och van att ta egna initiativ. Du bidrar till goda relationer, bra lösningar och uppskattar att vara en viktig del i ett härligt team. Du drivs av samarbete och att få saker gjorda och behåller lugnet och kan prioritera även när det ibland händer mycket samtidigt. Som person är du flexibel, har inga problem att justera ditt arbetstempo efter olika behov och förstår också vikten av att följa gemensamma rutiner och policys. Du har förmågan att både lyssna, förstå och göra dig förstådd och du ser andras behov. Din sociala förmåga är tydlig. Sist med inte minst gillar du att ha kul med dina kollegor!
Vad du får
Du kommer att arbeta från vårt nybyggda kontor nära Tyresö centrum. Här erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete i god arbetsmiljö med trevligt arbetsklimat. Vi är cirka 45 kollegor med bra villkor och kollektivavtal (Vision, K-avtalet). Här gör alla skillnad och våra prestationer märks. Vi är stolta och månar om vårt fina bostadsbolag och vad vi tillsammans gör för alla som bor i våra fastigheter. Välkommen till oss!
Ansökan
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på heltid med tillträde snarast. Varaktigheten är ca 1 år och din semester kommer behöva förläggas till andra månader än juli.
Välkommen att mejla din ansökan med löneanspråk och möjligt tillträde till vår rekryteringspartner, Ylva Nyhlén, info@sparringpartner.one. Märk ansökan ”Kundvärd-vik”. Sista ansökningsdag är den 18/3. Du kan också nå Ylva på 070-799 49 69 om du har några frågor. Intervjuer kommer ske löpande, så annonsen kan komma att tas bort innan ovanstående datum. Vi strävar efter att tillsätta tjänsten snarast, så om du är rätt person för jobbet hoppas vi du snabbt skickar din ansökan!