OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som älskar att lösa problem? Då ska du blir vår nästa stjärna i supporten på Norra Dalarnas Löneservice
Norra Dalarnas Löneservice är en samverkan mellan Mora, Orsa och Älvdalens kommuner.
Enheten sköter löneadministrationen för alla tre kommuner, deras bolag och kommunalförbundet Brandkåren Norra Dalarna – totalt 14 arbetsgivare. Mellan 4 500 och 5 000 lönespecifikationer produceras varje månad.
Vårt uppdrag är att ge service och stöd till våra kunder och se till att alla medarbetare får rätt lön varje månad.
Vi är 14 ambitiösa och engagerade medarbetare med stora mål att bli ännu bättre på det vi gör. Där kommer du in i bilden nu när vi vill välkomna dig på ett vikariat i vår viktiga supportfunktion. Det finns stora möjligheter till personlig utveckling och förlängd anställning.
Arbetsuppgifter för en lönesupport
Som lönesupport hos oss hjälper du kunder (både medarbetare och chefer) när de hör av sig via telefon eller e-post. Support ansvarar även för intyg, till exempel arbetsgivarintyg och tjänstgöringsintyg, samt ärendehanteringssystemet Artvise och viss kommunikation på intranätet. Framför allt är arbetsuppgiften att ge utmärkt service till alla som kontaktar support genom tydliga svar och ett trevlig bemötande.
Vem söker vi?
Vi söker dig som älskar att ta hand om kunder och vill utvecklas inom ett intressant område med ljus framtid. Du som person är självständig och står stadigt även när det är rörigt och du inte har alla svaren. Du sätter relationen till kunder främst och löser problem med gott och grundat omdöme. I ditt arbete är du strukturerad, i synnerhet när du letar svar på kluriga problem. Även om du har öga för detaljer är helhetssyn självklart för dig. Du är tydlig och trevlig i telefon, förstår att du har möjlighet att förändra en annan människas dag genom ditt bemötande och du skriver lätt och rätt på svenska.
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning, på högskolenivå eller yrkesutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet inom support eller löneyrket som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Lätt för att lära nya system är ett måste, gärna dokumenterad systemerfarenhet.
Meriterande med utbildning i kommunikation eller klarspråk.
Erfarenhet av arbete i support, specifikt i telefon, gärna i ärendehanteringssystem, alternativt erfarenhet av serviceyrke på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig..
Erfarenhet av arbetsuppgifter där kommunikativ förmåga skriftlig och muntligt varit central.
Erfarenhet av klarspråk för myndigheter är meriterande.
Bra att veta
Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, dagtid. Det finns viss möjlighet att arbeta delvis hemifrån, minst 50 procent av tiden ska vara på plats (och vi har roligt när vi ses).
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om Älvdalens kommun
Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv. Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.