OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den administrativa avdelningen Sjukhusservice söker en upphandlare till sektionen Inköp och Avtal. Sektionen leds av en chef och består idag av åtta medarbetare; upphandlare, inköpare, inköpscontroller, systemadministratör och avtalscontroller.
Arbetsuppgifter:
Som upphandlare på Södersjukhuset kommer du att planera och genomföra upphandlingar från förstudie till avtalstecknande samt även vara delaktig i avtalsuppföljning. Rollen innebär ett nära samarbete och kontakter med representanter från olika verksamheter på sjukhuset, såsom vårdverksamheter, medicinteknik, IT och övriga administrativa enheter. En viktig del i arbetet är att bistå med rådgivning och utredningsarbete i samband med val av upphandlingsform och upphandlingsstrategi i varje enskilt upphandlingsprojekt. Utöver detta förväntas du bistå ledning och medarbetare med råd och stöd i avtalsfrågor kopplat till upphandlade avtal.
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom ekonomi, teknik, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
Minst två års erfarenhet av arbete med upphandling inom offentlig sektor.
Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift samt goda kunskaper i Microsoft Office, främst i Word och Excel.
Goda kunskaper i användandet av ett upphandlingsverktyg, såsom t.ex Tendsign.
Erfarenheter av att upphandla konsulttjänster och upphandlingar inom IT-området är meriterande.
Erfarenheter av att arbeta i projektform, gärna som projektledare är också meriterande.
Personliga egenskaper:
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är nödvändigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga, initiativförmåga, flexibilitet samt intresse för att samarbeta med andra professioner. Du måste kunna arbeta utifrån Södersjukhusets värdegrund med ett patient- och kundperspektiv. Du ska vara en serviceinriktad person med en problemlösande förmåga. Du har förmågan att självständigt leda arbetet utifrån tydliga mål, strategier samt vana att slutföra påbörjade projekt. Som person är du bra på att lyssna och sätta kunden/beställaren i fokus, du har även lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
Om du känner att du passar in på denna beskrivning så får du ett intressant arbete med många variationer/ett brett ansvarsområde på en arbetsplats som präglas av hög yrkeskompetens som alltid har patientens bästa framför ögonen.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Information om tjänsten lämnas av:
Victoria Arenbro Forsberg, chef sektion Inköp och avtal tel 08-616 1480 eller via mail: victoria.arenbro-forsberg@sll.se
Fackliga företrädare:
Vision Anette Sjöstrand tel 08-616 1109 mail anette.sjostrand@sll.se
SACO Sofi Wickström tel 08-616 3330 mail: sofi.wickstrom@sll.se
Intervjuerna kommer att kunna ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander