Vill du bli SOS Internationals nya HR-assistent?

Vill du bli SOS Internationals nya HR-assistent?

Arbetsbeskrivning

Studerar du HR, personalvetenskap, beteendevetenskap eller liknande och söker jobb vid sidan av studierna? Är du nyfiken på hur det är att arbeta praktiskt med HR, HR-system och administration? Är du dessutom en metodisk person som har ett öga för detaljer och inte är rädd för nya utmaningar? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker dig som vill stötta upp vårt HR-team imon området administration. Här får du vara med och arbeta med byggstenarna inom HR, vårt HR-system och administrationen kring det för att säkerställa att vi har rätt data i rätt tid och på rätt plats. För oss är det viktigt med att ha roligt på arbetet samt högt i tak, där vi som team kompletterar varandra. Vi har stort fokus på utveckling och söker dig som vill vara med oss i det arbetet.

Om tjänsten
Rollen innefattar att jobba med koordinering mellan HR och vår verksamhet i de administrativa processerna, och skapa diverse underlag såsom anställningsavtal. Vi tänker att du ska vara vår ”go-to person” för frågor där vi behöver hämta data ur systemet likväl som när vi behöver få in data i systemet på rätt sätt. Du kommer vidare få möjlighet att bevaka vår HR-inbox och därigenom ge support till både ledare och medarbetare i väldigt varierade frågeställningar – ett ypperligt tillfälle att lära sig om frågeställningarna som kommer till HR. Vill du dessutom lära dig mer inom HR så finns möjlighet för att stötta i andra frågor inom HR, löneadministration samt HR-projekt, vi är öppna för utveckling om du är det. Vi rekryterar många medarbetare till vår operativa verksamhet, dvs vår larmcentral, och under våren anställer vi runt 50-70 sommarvikarier dit och då behöver vi verkligen en extra stjärna i vårt team som stöttar upp med de administrativa processerna runtomk

ring.SOS Internationals HR-team består av i dagsläget av fyra personer; HR Manager, HR Business Partner, Learning & Development Partner samt en HR Coordinator. Vi söker nu en HR-assistent som kan jobba extra vid sidan av studier med främst HR-administration och koordinering då vår HR Coordinator ska studera på halvtid under våren. Ett perfekt uppdrag för att praktiskt lära sig arbeta med HR!

Vi erbjuder
* Arbete i en spännande, varierande och utmanade roll
* Ett engagerat gäng kollegor och stöttande ledare
* En arbetsplats som värdesätter hög arbetsglädje där vi firar våra framgångar
* Förmånliga villkor enligt kollektivavtal

Vi arbetar i ett nyrenoverat kontor i Danderyd, nära Mörby Centrum, och viss möjlighet till arbete på distans finns. Vi har en viss flexibilitet med både upplägg av arbetstiderna, men ser gärna en start i januari. Tjänsten förläggs till och med augusti med möjlighet till förlägning. Men låt oss se vad som passar både dig och oss!

Vem söker vi?
* Läser en utbildning inom HR, PA eller motsvarande, eller nyligen tagit examen
* Har möjlighet att jobba ungefär halvtid under våren och ev del av sommaren
* Har ett genuint intresse för HR, system och administration
* Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och där tror vi att personen som trivs bäst hos oss har ett stort personligt driv, arbetar strukturerad, noggrant och har ett sinne för detaljer. Vi tror att du är en person som gärna lära dig nya saker och tar reda på det du inte kan redan och hittar sätt att utveckla både dig själv och det du arbetar med. Vi tror att du lite extra gillar att se hur saker hänger ihop i tex ett system och snabbt förstår vad som triggar vad. Vi tror att du är en social person som har lätt att samarbeta med människor i hela organisationen, både ledare och medarbetare.

Är det dig vi söker?
Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansöka då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Du behöver inte bifoga CV eller personligt brev i detta steg i processen, fyll istället i det frågeformulär som finns i ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att främja mångfald och rättvist urval har vi tester i ett tidigt skede i vår ansökningsprocess.

Har du frågor kring tjänsten eller SOS International är du välkommen att kontakta Hanne-Lise Hedman på rekrytering-se@sos.eu.Vi ser fram emot att höra från dig!

Om SOS International – en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk. Bolaget grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS International Swedish Branch AB
  • 608 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 25 december 2022

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


Lager 157 söker en People Performance Coordinator

24 oktober 2024

Lager 157 söker en People Performance Coordinator

24 oktober 2024

HR-administratör | Vattenfall | Solna

HR-administratör | Vattenfall | Solna

1 november 2024