OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studerar du HR, personalvetenskap, beteendevetenskap eller liknande och söker jobb vid sidan av studierna? Är du nyfiken på hur det är att arbeta praktiskt med rekrytering och HR? Är du dessutom en driven, social person som inte är rädd för nya utmaningar? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker dig som vill stötta upp vårt HR-team inom området rekrytering. Rekrytering av personal och kompetensförsörjning är en av våra viktigaste områden och du kommer i rollen få arbeta hands-on i rekryteringsprocessens alla steg. För oss är det viktigt med att ha roligt på arbetet samt högt i tak, där vi som team kompletterar varandra. Vi har stort fokus på utveckling och söker dig som vill vara med oss i det arbetet.
Om tjänsten
Vi erbjuder möjligheten att få arbeta med rekrytering ”inhouse” hos oss på SOS International vilket innebär att du arbetar med allt från annonsering, urval, kontakt med kandidater, intervjuer, referenstagning och administration i samband med anställning. Vill du dessutom lära dig mer inom HR så finns möjlighet för att stötta i andra frågor inom HR, löneadministration samt HR-projekt. Vi rekryterar vanligtvis medarbetare till vår operativa verksamhet, dvs vår larmcentral och under våren anställer vi runt 50-70 sommarvikarier dit och då behöver vi verkligen en extra stjärna i vårt team.
SOS Internationals HR-team består av i dagsläget av fyra personer; HR Manager, HR Business Partner, Learning & Development Partner samt en HR Coordinator. Vi söker nu en Rekryteringsassistent som kan jobba extra vid sidan av studier med främst rekrytering men även löpande HR arbete och administration. Just nu har vi på HR ett stort fokus på utveckling, fortsätta etablera ett affärsnära samarbete med ledare i vår kärnverksamhet samt skapa struktur och effektiva arbetssätt. Ett perfekt uppdrag för att praktiskt lära sig arbeta med rekrytering och HR.
Vi erbjuder
Arbete i en spännande, varierande och utmanade roll
Ett engagerat gäng kollegor och stöttande ledare
En arbetsplats som värdesätter hög arbetsglädje där vi firar våra framgångar
Förmånliga villkor enligt kollektivavtal
Vi arbetar i ett nyrenoverat kontor i Danderyd, nära Mörby Centrum, och viss möjlighet till arbete på distans finns. Vi har en viss flexibilitet med både upplägg av arbetstiderna, men ser gärna en start i januari. Tjänsten förläggs till och med augusti med möjlighet till förlägning. Men låt oss se vad som passar både dig och oss!
Vem söker vi?
Läser en utbildning inom HR, PA eller motsvarande, eller nyligen tagit examen och vill starta din karriär inom HR/Rekrytering
Har möjlighet att jobba 1-3 dagar per vecka (parallellt med dina studier)
Har ett genuint intresse för rekrytering och personalfrågor
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet inom rekryteringsområdet eller av administrativt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi tror att den personen som trivs bäst hos oss har ett stort personligt driv, arbetar strukturerad och har ett genuint människointresse som du kan nyttja i till exempel intervjuer och kontakt med kandidater. Vi tror att du är orädd av dig, dvs att du vågar testa nya saker och sätt och dra lärdomar längs vägen. Vi tror att du är en social person som har lätt att samarbeta med människor i hela organisationen, både ledare och medarbetare.
Är det dig vi söker?
Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansöka då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag den 25 december. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Du behöver inte bifoga CV eller personligt brev i detta steg i processen, fyll istället i det frågeformulär som finns i ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att främja mångfald och rättvist urval har vi tester i ett tidigt skede i vår ansökningsprocess.
Har du frågor kring tjänsten eller SOS International är du välkommen att kontakta Linnea Bjäräng på rekrytering-se@sos.eu.Vi ser fram emot att höra från dig!
Om SOS International – en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk. Bolaget grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg