OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av lönehantering och administrationsarbete? Vill du ingå i vårt administrativa team och ha en 75% tjänst?
Då söker du till oss!
Du kommer att ansvara för att rätt lön utbetalas för företgets ca 600 medarbetare. Du administrerar utlägg, arbetsgivarintyg, frånvarohantering, förmåner och reseräkningar. I tjänsten ingår statistikuppgifter, kontroller, samt visst administrativt stöd till verksamhetens chefer. Vi ligger i framkant med bra system som ger administrativt stöd men vi har även en del manuella listor att hantera. Du kommer att ingå i en liten väl sammansatt arbetsgrupp på fyra personer som tillsammans administrerar företagets kunder och personliga assistenter. Du kommer få en gedigen introduktion.
Vi söker i första hand dig med en avslutad gymnasieutbildning, gärna kompletterad med utbildning inom löneadministration. Vi förutsätter att du har god PC-vana. Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna och kunskap i lönesystemet Kontek är meriterande. Det är önskvärt att du är väl insatt i avtalsområdet personlig assistans och vårt kollektivavtal inom Fremia. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Som person är du noggrann, ansvarstagande och har en analytisk förmåga. Du är lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du är ödmjuk och är beredd på att ena stunden sköta enklare administrativa uppgifter för att i nästa ha budgetmöte med VD.
Vi värdesätter de kvalitéer som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten, och välkomnar sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Vår anläggning är helt tillgänglighetscertifierad. Anställningen inleds med introduktionsutbildning. Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Arbetsplatsen är på Furuboda i Yngsjö.
Tillträde planeras snarast efter 1 september. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ring oss gärna om du har frågor och funderingar.
Välkommen med din ansökan!