Vill du bli verksamhetschef för Blekingetrafikens nya kundservice?

Vill du bli verksamhetschef för Blekingetrafikens nya kundservice?

Arbetsbeskrivning

Har du ett genuint kundfokus och vill bli verksamhetschef för vår kundservice?
Våra kunder rankar oss högt på listan över Sveriges nöjdaste kollektivtrafikresenärer.

Det gör oss stolta, men inte nöjda. Hos oss råder ett äkta kundfokus i allt vi gör. Utan våra kunder vore vi ingenting. Nu söker vi en verksamhetschef för en ny enhet inom kundservice. Är det du?

Om Blekingetrafiken

Blekingetrafiken är en förvaltning inom Region Blekinge och är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt.

Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice.

Vi har 45 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag.

För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Blekingetrafiken är ett starkt varumärke och en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans med kunder skapas möten och det bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner, där människor kan bo och leva med livskvalitet.

Arbetsuppgifter

Var med och forma Blekingetrafikens nya kundservice. Som verksamhetschef för vår nya enhet leder du enheten i sitt uppdrag att handlägga sjukresor, färdtjänst och kundservice. Din uppgift är att motivera och coacha enheten till att bibehålla en hög servicenivå och fortsatt utveckling. Med en pedagogisk förmåga och en coachande ledarstil arbetar du tillitsbaserat för att skapa tillhörighet, engagemang och motivation hos medarbetarna.

Som verksamhetschef har du personal, budget och verksamhetsansvar. Du leder, driver och utvecklar verksamheten på en strategisk och operativ nivå. Verksamheten består av två avdelningar med ca 20 medarbetare och en avdelningschef. Tillsammans med medarbetarna ska du säkerställa att färdigheter, kunskap och att processer finns på plats inom enheten för att ge de bästa förutsättningarna för att uppfylla våra mål.

Vi söker dig som ser utveckling som en naturlig del för att uppnå smartare tjänster, nöjdare kunder och effektivare verksamhet. Viktigast av allt är att du är serviceminded ut i fingerspetsarna och alltid sätter kunden i fokus. Viktigt är därför att du är en god kommunikatör som skapar förtroende och goda samarbeten såväl internt som externt. Som en del av oss kan du vara säker på att ditt arbete kommer att göra skillnad.

Det här är du

För att vara aktuell för tjänsten har du relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig samt erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete.  Du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en ledande roll med hög komplexitet, gärna inom kundtjänst eller kundservice. Att ha grundläggande ekonomiska kunskaper och tidigare erfarenhet av budgetansvar och personalansvar är ett krav. Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och i en politiskt styrd organisation och vana av att hantera media. Även erfarenhet av samverkan med olika aktörer, såväl offentliga och kommunala som privata är meriterande. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete inom processledning/ett processtyrt arbetssätt.

Om tjänsten

Hos Blekingetrafiken kommer du få en stimulerande och viktig roll i att fortsätta resan in i framtidens kollektivtrafik. Tjänsten är en tillsvidareanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande. Välkommen ombord!

All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad.


Ansökan

Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Välkommen med din ansökan senast 10 april 2022. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Annika Lundberg, telefon 0769 46 83 30 eller annika.lundberg@onepartnergroup.se

Ansökan sker via länken: 

https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/karlskrona/verksamhetschef-blekingetrafiken

Välkommen med din ansökan!

Om Region Blekinge

Varje dag skapar vi livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Vi leder utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. För oss är det viktigt att vårt miljö- och hållbarhetsarbete bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Våra ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. För att livet är viktigt.


Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.


https://regionblekinge.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024