Vill du bygga relationer mellan näringsliv och utbildning?

Arbetsbeskrivning

Jönköping International Business School (JIBS) is one of four schools within Jönköping University. The mission of JIBS is to advance the theory and practice of business, with a specific emphasis on Entrepreneurship, Ownership, and Renewal. Three simple principles guide what we do: International at Heart, Entrepreneurial in Mind and Responsible in Action.

JIBS is a double accredited Business School with EQUIS and AACSB accreditations. JIBS offers a range of Bachelor and Master Programs in Business Administration, Economics, and Informatics. JIBS has 85 faculty members and 14 operations staff, approximately 1.600 full-time students, including international exchange students. JIBS currently has 61 active PhD candidates.



Jönköping International Business School (JIBS) söker en koordinator för externa relationer.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta för goda relationer mellan våra olika utbildningar och det kringliggande samhället och näringslivet. Du kommer att ha uppsökande och löpande kontakt med företag och andra aktörer i regionen. Du kommer att jobba strategiskt med att genomföra och utveckla olika möjligheter för JIBS studenter och lärare att integrera med företag och andra intressenter. I arbetar ingår en del administrativa uppgifter.

Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med externa relationer samt i vår övergripande utbildningsorganisation som rapporterar till utbildningschefen på JIBS. Du kommer att ha ett budgetansvar för ditt ansvarsområde.

Kvalifikationer

Vi söker dig med lägst kandidatexamen samt minst tre års yrkeserfarenhet, gärna från näringslivet i Jönköpingsregionen. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta självständigt liksom av att leda utvecklingsarbete i samverkan med andra. JIBS är en mycket internationell arbetsplats, vilket ställer krav på kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du har internationell erfarenhet från studier eller arbete, tidigare erfarenhet från en säljorganisation, erfarenhet från regionalt eller internationellt näringsliv samt är van vid att ha budgetansvar.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du har förmåga att vara flexibel och självgående. Vi tror vidare att du har en god social förmåga och är en duktig kommunikatör samt att du trivs som bäst då du får jobba målfokuserat och övertygande för att uppnå resultat. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga förmågor.

Information
Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillsvidareanställning inleds normalt med provanställning på 6 månader. I tjänsten kan helg- och kvällsarbete förekomma. B-körkort är ett krav. Tillträde för tjänsten är snarast möjligt.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Operations Manager, Peter Hofverberg eller utbildningschef, Anna Blombäck. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Olof Brunninge (SACO) och Tomas Axelsson (OFR/ST). Samtliga nås via telefonnummer 036-101000.

Ansökan
Välkommen med din ansökan innehållande meritförteckning, personligt brev och löneanspråk senast den 15 januari 2017.

Ange diarienummer 2016/04795-221 i din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Operations Manager Peter Hugoson
+46 36 10 17 16
Associate Dean of Education Anna Blombäck
+46 36 10 18 24
Director of PhD Candidates Lucia Naldi
+46 36 10 10 00
Professor Tomas Müllern
+46 36 10 10 00
Lucia Naldi
036-10 10 00
Tomas Müllern
036-10 10 00
Johan Klaesson
036-10 10 00
Anders Melander
036-101000
Lars Pettersson
036-101000
Johan Klaesson
036-101000

Sammanfattning

Besöksadress

Gjuterigatan 5
JÖNKÖPING

Postadress

Box 1026
JÖNKÖPING, 55111

Liknande jobb


30 december 2024

Skoladministratör på Metapontum

Skoladministratör på Metapontum

19 december 2024

Utbildningsadministratör

18 december 2024

11 december 2024