OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Vill du utveckla torghandeln inom Stockholm?
Vi söker en samordnare av torghandel till Trafikkontoret.
Rollen innebär att självständigt arbete med stort eget ansvar där du tillsammans med en kollega jobbar för att torghandeln ska fungera bättre och bidra till en levande Stockholm i detta arbete ingår att utreda nya torgplatser. Du kommer i ditt arbete ha stor kontakt med de torghandlare som har tillstånd på stadens torgplatser. I arbetet ingår det att handlägga ansökningar samt följa upp att torghandlarna följer stadens torghandelsstadgar samt genomföra årlig uppdatering av torghandelsstadgar. Som samordnare förväntas du aktivt komma med idéer och förslag för att förbättra våra processer. Vi strävar efter kontinuerlig utveckling av våra arbetssätt och processer och för att trivas hos oss behöver du gilla förändring, vara flexibel och vara initiativrik. I arbetet ingår det att fortsätta utveckla de digitala system som kopplade till arbetsområdet. Vi söker dig som är intresserad av frågorna och vill utvecklas inom området.
Dina kompetenser och erfarenheter
Vi söker dig som har:
- en dokumenterad högskoleutbildning, minst tre år, inom relevant område
- erfarenhet av samordning inom liknande arbetsuppgifter
- kunskaper att arbeta med genomförande av projekt
- vana och intresse av att arbeta i digitala verktyg
- Har en god förmåga och är duktig på att kommunicera i svenska i tal och skrift.
Som person är du ansvarstagande och noggrann samt tycker om ordning och reda. Rollen kräver att du är duktig på att strukturera ditt arbete samt har en social kompetens. Du är van att arbeta lösningsorienterat och du drivs av att självständigt driva dina ärenden i mål. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du vill bidra till både din egen och teamets utveckling genom att dela med dig av din kunskap och agera bollplank till övriga kollegor. Engagemang och nyfikenhet är andra egenskaper vi värderar i denna roll.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
Om enheten stadsliv
Enheten hanterar flera olika myndighetsbeslut så som är kopplade till det offentliga rummet så som torghandel, markupplåtelser med inriktning försäljning, evenemang, filminspelningar och färddispenser. I enhetens arbete samverkar enheten med många olika aktörer så som andra förvaltningar, myndigheter Enheten består av, 1 enhetschef, 4 projektledare för dispenser, 5 projektledare för evenemang och filminspelningar, 6 markupplåtare för upplåtelser kopplat till försäljning, 2 st samordnare för torgupplåtelser,.
Varmt välkommen med din ansökan.
Övrig information
Vi arbetar med flextid och hos oss har du goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv.
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/staden-som-arbetsgivare/
https://www.linkedin.com/company/stockholmsstad/mycompany/verification/
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.