OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till ett kunnigt, proffsigt och vetgirigt gäng som brinner för värdskap och service! Vi arbetar varje dag för att alla som kontaktar oss ska känna sig väntade, värdefulla och välkomna!
Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommuner, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att statens värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande och tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet. Med fokus på dem vi är till för. Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt. Tillsammans med andra.
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.
Telefonistorganisationen har två nationella uppdrag, en växel och en kundsupport för jordbrukarstöd.
Vi står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på 16 tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på i snitt 3000 samtal.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att vidareförmedla frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete.
Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mail. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
KVALIFIKATIONER
Du har lägst gymnasieutbildning för att vara aktuell för tjänsten.
Vi söker dig som har god kompetens och erfarenhet av att arbeta med dator och telefon som arbetsverktyg, och som har förmåga att vägleda kunden rätt. Ditt professionella sätt att bemöta och vara tydlig är därför en viktig förmåga.
Då du kommer ha kontakt med allmänheten behöver du ha god förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Meriterande
• utbildning inom kundkommunikation och bemötande eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst.
• kunskap inom något av de nationella minoritetsspråken, t.ex. finska, samiska, meänkieli, romani chib eller jiddisch är också meriterande.
Som person behöver du
• ha en stark känsla för service, du är noggrann och har förmåga att lyssna in vad kunden efterfrågar.
• vara särskilt serviceinriktad och ha intresse för samhällsfrågor.
• vara en god lyssnare och kommunikativ.
• vara stresstålig och ha ett strukturerat arbetssätt, då arbetstempot emellanåt är högt.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vänta inte med att ansöka! Vi kan komma att påbörja telefonintervjuer innan sista ansökningsdag löpt ut men tillsätter inte förrän sista ansökningsdag passerat.
Under rådande pandemi arbetar en del av telefonisterna hemifrån. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm med en delvis digital introduktion och upplärning och dels på plats på kontoret. Du får såklart stöd av dina kollegor!
Din arbetsplats under anställningstiden kommer att vara i Länsstyrelsens lokaler.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Martin
010-2237000
Carin Karlsson
010-2237000
Sara Lamme
010-223 70 00
Eva Nilsson
010-223 70 00
Per-Anders Persson
010-223 70 00
Stefan Carlsson
010-223 70 00
Fredrik Holm
010-223 70 00
Anders Joelsson
010-223 70 00
Kerstin Carlsson
010-223 70 00
Kommunikationsansvarig Johanna Martin
010-2237000