OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Är du bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter? Har du tidigare erfarenhet av kundkontakter och är tillgänglig för nytt uppdrag i september? Då är det dig vi söker!Vår kund verkar för att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra de som söker arbete med de som söker arbetskraft, prioritera de som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Nu söker de flera handläggare som vill stötta upp verksamheten under hösten!
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna i rollen som Handläggare/Jobbmatchare består av att assistera och fatta beslut i matchningsprocessen genom att coacha kunder till nya möjligheter. Jobbmatcharen kommer att arbeta med delar av matchningsprocessen samt administrativa delar när kund väl har hittat ett nytt jobb. Vidare kommer du att ingå i en beslutsprocess för att fatta arbetsmarknadspolitiska beslut om matchningstjänster, kontakta kunder, förbereda beslut/föredragande, fatta beslut, dokumentera beslut och godkännande av utbildningsplan. Vidare kommer du ingå i uppföljningsprocesser, bistå i arbetet kring uppföljning av beslut enligt gällande rutiner och handläggarstöd, samt arbeta i flera systemstöd. Du kommer även ha kontakt med kund via olika kanaler, som mail, telefon och chatt.
Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor, är en god kommunikatör och som ser möjligheter! Du gillar förändringar och har alltid en positiv attityd även vid stressiga situationer. För att vara kvalificerad för tjänsten har du även:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, som erfarenhet av arbete med kundmöten på distans
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Vara kundorienterad och serviceinriktad
• Mycket goda kunskaper i svenska, avseende tal och skrift samt hög läsförståelse
• Ha en god data- och systemvana, effektivt kunna navigera mellan olika applikationer
• Van användare av digitala kanaler
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag i Solna med omfattning på heltid 100% med kontorstiderna 08:00-16:30. med start 1/9 till och med 31/12, med eventuell chans till förlängning.
Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar.
Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Sökord: Rekryterare, Recruiter, Jobbmatchning, Coachning, administratör, administration.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52