OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du också ge Sveriges småföretagare möjlighet till insikt, kunskap och verktyg som långsiktigt hjälper dem våga, växa och vinna?
Affärskompetens växer och vi söker just nu en företagsvärvare som vill göra skillnad och delar vår vision: Ett Sverige där alla småföretag i hela landet har samma möjlighet till utveckling. Så att Sveriges småföretagare kan fortsätta skapa jobb till sig själva och andra, generera mer skatteintäkter och fortsätta bidra till hela Sveriges välfärd.
Arbetsuppgifter
Rekrytera företag till Affärskompetens olika projekt och tjänster med hjälp av telefon, mejl samt andra digital kanaler och verktyg.
Administrera i vårt CRM system samt i våra digitala kanaler.
Kontakta befintliga kunder och stötta dem administrativt i aktivitetsprocessen i de olika projekten.
Boka introduktionsmöte/uppstartsmöten samt utföra dessa vid behov.
Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har ett intresse för försäljning samt en förmåga att förstå kundernas behov. Ditt intresse för andras människor och din förmåga att samarbeta är något du kommer ha stor nytta av i den här rollen. Vidare tror vi att du är serviceinriktad, lösningsorienterad, strukturerad och målmedveten. I rollen är det viktigt att leda sig själv då rollen ger stora möjligheter att strukturera upp dagen själv mot tydligt satta mål. Vi tror att du får energi av att prata med kunder, för dig är ett nej är ett steg närmare ett ja. Att skapa relationer faller sig naturligt för dig och du drivs av att prestera och göra kunden nöjd. En viktig egenskap som du besitter är hög social kompetens samt förmågan att lyssna och omvandla kundens behov till vad vi kan erbjuda. Som individ har du en smittsam energi, trivs att jobba både i team och ensam samt är en fena på administration. Jobbar du idag med exempelvis medlemsrekrytering eller telefonförsäljning och är redo att ta nästa steg i din karriär, tveka inte att söka redan idag eller ringa oss.
Ansvarsområde
Som företagsvärvare hos Affärskompetens är du tillsammans med dina kollegor ansvarig för att skapa nya kundrelationer samt förvalta redan befintliga relationer. Företagsvärvarens ansvar är för affären, dialogen från första kontakt och genom flera steg i vår process i nära samarbete med kollegor. I rollen som företagsvärvare har du stort ansvar i arbetet att följa upp och försöka hitta nya affärsmöjligheter i det aktuella kund segmentet. Bearbetning av potentiella kundunderlag ingår också i rollen. Det är därför viktigt att du är duktig på att utrycka dig i tal och skrift samt har hög förmåga att hantera ett omväxlande och stundvis stressig vardag.
Vårt erbjudande
Ett omväxlande arbete med stor möjlighet att sätta egen prägel på arbetet.
Ett fritt arbete med mycket eget ansvar och med stor möjlighet att styra dina arbetstider efter kundens behov.
Nära stöd av kompetenta kollegor och teamansvarig som ger dig absolut bästa förutsättningar för att lyckas i din roll.
Friskvård.
Intjänad semester första året.
Tjänstepension.
Har vi väckt ditt intresse? Tveka inte att ta kontakt med oss redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Ange gärna löneanspråk och referenser. Skicka din ansökan till: pontus.axberg@affarskompetens.se
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!
Sista ansökningsdag: 24 februari
Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse. Allmän visstidsanställning fram till 28 februari 2023. Möjlighet till förlängning finns. Möjlighet att arbetet på distans och från hemmakontor. Det är önskvärt att kunna resa till Tierp någon gång i månaden.