OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad, på riktigt? Vill du känna att du använder din tekniska kompetens till något genuint och viktigt?
Till vår kund Röda Korset söker vi nu en supporttekniker. Du kommer börja som konsult hos oss på IT-bemanning och efter 6 månader gå över som anställd hos Röda Korset.
Röda Korset är världens största humanitära nätverk, med uppdrag att förhindra och lindra mänskligt lidande. Vi finns i hela världen, i 192 länder, på plats för att hjälpa människor som drabbas av kriser, konflikter och naturkatastrofer.
Hos Röda korset får du:
- Jobba i ett härligt och glatt team med mycket ny teknik
- Vara en viktig del av en spännande digitaliseringsresa
- Arbeta med en bredd av verksamheter och organisatoriska delar, vilket skapar utrymme för utveckling och lärande
Förutom det värdesätter Röda korset att skapa en trivsam arbetsplats där varje individ får utvecklas. Röda Korset är en inspirerande arbetsplats där de som jobbar brinner lite extra för medmänsklighet och att bidra till en bättre värld. Här får du jobba tillsammans med dedikerade och engagerade eldsjälar som är experter på det vi gör.
Tjänsten är placerad i Stockholm (Mariatorget) med möjlighet att arbeta hemifrån ca 2 dagar i veckan för den som önskar.
Arbetstid: Reglerad arbetstid 08:30-17:00 (sep-maj) -- 08:30-16:00 (juni-aug)
Roll och arbetsuppgifter:
Rollen är bred och du kommer möta varierande och händelserika dagar.
Du löser first line ärenden, bemannar vår telefon (1h / dag), installerar och felsöker datorer och mobiler, skriver instruktioner till våra användare, ger teknisk assistans vid digitala möten, håller utbildningar, administrerar våra användare i Active Directory och vår telefonilösning gällande abonnemang, felsöker och underhåller våra arbetsplatser och mötesrum. Du kommer även att installera teknik till vår personal som vi ska skicka ut i världen samt hålla i överlämning/utbildning med dem innan de åker iväg. När de kommer tillbaka från sitt uppdrag håller du också i debriefing där du följer upp hur tekniken har fungerat för dem.
Vem är du?
I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en person som är Serviceminded, duktig lyssnare och förstå användarens utmaning och sätta sig in i deras problem, glad & positiv, lagspelare, handlingskraftig, pedagogisk, kunna skriva tydliga/lättförståeliga instruktioner/guider till våra användare, gilla att hålla utbildningar.
Du komuniserar obehindrat på svenska och engelska.
Dina erfarenheter
Vi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT-support/teknik. Vidare ser vi att du har arbetslivserfarenhet inom supportyrket
På Röda Korset kommer dub bland annat arbeta med följande tekniker
Windows, Microsoft 365 (bla Outlook, Word/Excel/PowerPoint, Forms, Teams, SharePoint), Mobiler (Android & iOS), Adobe Creative Cloud, Telia TouchPoint/MyBusiness samt ett antal egna system och applikationer
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig för rekryteringen Magnus Hutter-Rehrl, magnus.hutter-rehrl@itbemanning.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby