Vill du ha ett givande och roligt extrajobb i Täby?

Vill du ha ett givande och roligt extrajobb i Täby?

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba extra för en god sak -då är det dig vi söker!

Vi på Humana söker nu ledsagare och avlösare i Täby, i rollen kommer du attgöra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Vad innebär det att arbeta som ledsagare och avlösare?

- Ledsagaren följer med en person med funktionsnedsättning på aktiviteter utanför hemmet. Det kan till exempel handla om att följa med på promenad, biobesök, bowling, bad, sportevenemang eller att gå på stan. Arbetstiden styrs av brukarens behov och önskemål samt antalet timmar som är beviljade.

- Avlösarservicen ges med hemmet som utgångspunkt, men avlösaren får lämna hemmet tillsammans med den funktionsnedsatta personen för att gå på promenad, till lekplatsen eller en cykeltur i närområdet. I avlösarens uppdrag ingår inte att sköta andra barn i familjen, hushållsuppgifter eller att hämta och lämna barn på förskola eller skola.

Arbetstiden styrs av kundens behov och önskemål samt antalet timmar som är beviljade. Vi strävar alltid efter att matcha ledsagare/avlösare med kunden för att få ut det bästa av den tid de tillbringar tillsammans!

Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetet sker på varierande arbetstider, dag-, kväll- och helg. Tjänstgöringsgraden variera beroende på kundens behov. 
Lön:Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Gärna så snart som möjligt.

Vem är du?
Rollen som ledsagare eller avlösare innebär att du behöver ha förmåga att arbeta självständigt, ha tålamod och vara lyhörd.

För denna tjänst krävs det att du har/är:
- förmåga att skapa goda relationer
- ansvarstagande
- flexibel
- social
- förmåga ta initiativ och vara påhittig

Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/

Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 29 juli 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


21 november 2024