Vill du ha ett spännande jobb som Operations Manager?

Arbetsbeskrivning

På Experis får du möjligheten att arbeta på ett företag som är global marknadsledare, tillsammans med drivna, energiska och positiva kollegor. Vi arbetar med att tillgodose behovet av kompetenta chefer och specialister inom områdena IT, Engineering och Finance (HR, Sales & Marketing, Legal och Supply Chain). Tillsammans gör vi våra kunder till vinnare på en föränderlig arbetsmarknad! Läs mera om oss på experis.se

OPERATIONS MANAGER

Till vår kund i Märsta söker vi en Operations Manager som ska leda, samordna och utveckla Operations. Uppdraget är till en början på 6 månader med start 1 februari 2017 med goda möjligheter till förlängning. Vi söker dig som har ett brinnande intresse för service, kunder och medarbetare. Har du ett coachande ledarskap, har förmåga att skapa teamwork och känner ett starkt engagemang för att ta tillvara och utveckla medarbetarnas talang och specifika kompetenser är detta jobbet för dig.

Som Operations Manager är du anställd av Experis och uthyrd till vår kund. Du rapporterar till vår beställare och ingår i ledningsgruppen hos kunden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ansvar för samtlig personal på avdelningen
* Koordinera alla Operations aktiviteter i enlighet med gällande regler och förordningar samt interna processer och riktlinjer
* Delaktig i budgetarbete samt ansvar att ställda budgetkrav hålls och efterföljs genom att sätta upp tydliga mål
* Hantera kontakter/gränssnitt mellan LLP Product, och Global Service Centers och andra enheter inom bolaget
* Jobba aktivt med att utveckla processer, effektivisera samt definiera merförsäljningspotential på befintliga kunder
* Utveckla en högpresterande servicekultur
* Utveckla Operations och arbeta med ständiga förbättringar för att ge maximal produktivitet/service
* Vårda kundrelationer ur ett kommersiellt och operativt perspektiv
* Organisera, leda, delegera och följa upp arbetet i operations
* Ledar- och personalansvar - löpande utveckla medarbetarnas kompetens och skapa en väl fungerande avdelning
* Stort fokus på individuella utvecklingsplaner för medarbetare för att öka kompetensen inom LLP Operations allmänt samt etablera specialistroller.

Din profil:

* Bevisat goda ledaregenskaper och innehar ett coachande ledarskap, varav minst 4 år i ledande chefsbefattning
* Vi vill att du har 5-10 års erfarenhet från logistikbranschen
* Dokumenterad erfarenhet av personalledning med förmåga att skapa teamwork (leadership, motivation and people skills)
* Erfarenhet av att fatta beslut, kan snabbt och korrekt ta välunderbyggda beslut
* Besitta stor förmåga att engagera och entusiasmera
* Erfarenhet av försäljning och kundrelationer
* God planerings- och prioriteringsförmåga
* Analytisk, resultatinriktad, stor drivkraft och egen initiativförmåga
* Goda erfarenheter av att driva, utveckla och engagera team
* Goda erfarenheter av att arbeta processorienterat, vara kvalitetsmedveten, noggrann och ansvarstagande
* God kommunikationsförmåga
* Mycket goda kunskaper i MS Office
* Mycket goda kunskaper i engelska
* Högskolebakgrund med inriktning mot logistik är meriterande.

Kontaktperson:
Ansök med registrerat CV och personligt brev via experis.se. Ansök så snart som möjligt, dock senast 23 december 2016. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Sara Törnblom

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024