Vill du handlägga kundärenden inom vatten, avfall och miljö?

Vill du handlägga kundärenden inom vatten, avfall och miljö?

Arbetsbeskrivning

Stockholm Vatten och Avfall är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Varje dag, året runt förser vi 1,5 miljoner stockholmare med rent och gott kranvatten, renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad


Enheten Kund är vår första väg in för våra kunder som består av medborgare, företagare och fastighetsägare. Vi har höga ambitioner i vårt servicearbete mot våra kunder men även mot att vi ska vara med och bidra till att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad. Vi söker nu två handläggare till vår grupp som vill vara med och utveckla arbetet vidare och samtidigt ge bästa möjliga service till våra kunder.


Arbetsuppgifter och utmaningar
Som handläggare kommer du till stor del av din arbetstid ha kontakt med våra kunder
via telefon, mail samt via våra e-tjänster. Vi har ett rullande schema varje vecka som fördelar vilka arbetsuppgifter du ska ha. Vår telefon är öppen för kunderna vardagar mellan klockan 7:30 till 16:00. Ärenden varierar i tid och komplexitet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- Svara på frågor och administrera som rör abonnemang, fakturafrågor, felanmälning och taxefrågor.
- Fakturering och kravhantering samt löpande uppdatering av kundregister och mätvärden
- Vara med och utveckla arbetssätt och rutiner



Din profil
Vi söker dig som ha minst:
- två års erfarenhet av administrativt arbete
- två års erfarenhet från kundtjänst och/eller telefoni-arbete

Vi vill även att du har mycket goda kunskaper i svenska när det gäller tal och skrift samt kan göra dig förstod och förstå engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet och förståelse för vår bransch – vatten, avfall och miljö. Har du arbetat i systemen Artvise, BFUS eller Cityworks samt erfarenhet från reskontra är det också meriterande.

Då du dagligen har kontakt med våra kunder är det mycket viktigt att du som person är serviceinriktad, men även tydlig och pedagogisk i ditt förhållningssätt till andra person. I ditt arbete är det även viktigt att du är självgående och kan fatta beslut utifrån givna instruktioner. Vidare vill vi att du är strukturerad som person och har god förmåga att kunna läsa av och arbeta med tal och siffror.

Övrigt

Din arbetsplats är på vårt kontor i Ulvsunda. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, provanställning kan bli aktuellt.

Ansökan
Låter det intressant? Skicka då in din ansökan via extern webb senast den 27 september 2020. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du, Teamledare, Hanna Hellberg på tfn 08-522 122 21.
Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du genom att ringa oss på 08-522 120 00.

Mer om oss
Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om hur det är att arbeta hos oss på svoa.se/jobb.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Vatten och Avfall Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Bryggerivägen 10
Bromma

Postadress

Stockholm Vatten och Avfall
Stockholm, 10636

Liknande jobb


1 november 2024

Finsktalande Kundtjänstmedarbetare

Finsktalande Kundtjänstmedarbetare

1 november 2024