OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med intresse för teknik och kundservice kopplat till ekonomisystem.
Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra. Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Customer Service medarbetare på Hogia.
Om tjänsten:
Hos oss på Supportservice får du ett varierat arbete och kontakt med många på Hogia samt många av Hogias kunder. Med hjälpsamma kollegor och en härlig stämning i gruppen blir det lätt att fort komma in i arbetet. Det är lätt att bilda ett kontaktnät och det finns goda möjligheter för vidareutveckling.
Som medarbetare på Supportservice är det primära uppdraget att hjälpa branschbolagen och deras kunder när de behöver stöttning i supporten. Rollen är varierad och ingen dag är den andra lik.
Vi arbetar kontinuerligt med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogia-gruppen. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Det är ett givande och roligt arbete. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team.
Som ett centralt bolag på Hogia är det hos oss större delen av alla nyanställda Customer Service medarbetare på Hogia ”inskolas”. Därför är utbildningarna som vi erbjuder en central del i vårt bolag. I framtiden ser vi därför att du är delaktig även i detta. Både genom att hålla utbildningar samt att vara mentor/stöd för nyanställda.
Som supportmedarbetare kommer du;
- Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem.
- Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias ekonomisystem på bästa sätt.
- Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar
- På sikt hålla egna interna utbildningar
- Delta i projekt inom bolaget men också bidra med din tekniska kompetens i koncerngemensamma uppdrag.
Är du vår blivande kollega?
Vi söker en person med teknisk bakgrund eller genuint intresse för IT och grundkunskaper inom ekonomi. Den här rollen passar dig som vill hjälpa våra kunder med programfrågor i vårt ekonomisystem. Som den i teamet som är lite extra nyfiken på systemkunskap gillar du att förstå vad som ligger bakom ärenden och ger tips och hjälp till såväl kunder som kollegor. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service har du lätt för att skapa förtroende, är pedagogisk samt uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift för kunder med olika kunskapsnivå.
Utöver dina kunskaper och erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara engagerad och självgående, bra på samarbete samt genuint nyfiken på hur saker fungerar. Med ditt stora intresse för teknik lovar vi att du får en stimulerande arbetsmiljö. Hos oss har vi en hjälpsam stämning och riktigt roligt på jobbet.
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!
Att jobba hos oss
Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.
Hogia Support Services AB, en del av Hogia-gruppen, arbetar på uppdrag av Hogias bransch- och produktutvecklingsbolag med support av systemlösningar inom ekonomi-, lön- och personaladministration. Vi är en Customer Serviceverksamhet med uppdrag att stötta Hogia-gruppens övriga supportverksamheter när dessa har frånvaro i sina ordinarie Customer servicegrupper. Utöver detta så ansvarar vi även för en utbildnings- och introduktionsverksamhet för nyanställda Customer Servicemedarbetare samt underhåller och utvecklar ”Kundtorget”, våra kunders digitala supportstöd. Välkommen till oss!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.