Vill du hjälpa kunderna med deras vardagsekonomi?

Vill du hjälpa kunderna med deras vardagsekonomi?

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet och möjligheter för Östgötarna. Hos oss blir du en del av Teamet bakom tryggheten, det är du och dina kollegor som hjälper våra kunder med frågor kring deras vardagsekonomi.
Som medarbetare inom kundservice är din uppgift att via telefon och det fysiska mötet hjälpa våra kunder med deras vardagsekonomi. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service och en helhetslösning anpassad till kundens behov. Det dagliga arbetet är socialt, roligt och lärorikt, där du i mötet med kunder känner att du kan göra skillnad både för den enskilda människan och samhället. Du jobbar med tydligt uppsatta mål där kundnöjdhet och försäljning är viktiga mätetal.
För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i din roll kommer anställningen starta med en introduktionsutbildning. Du lär dig då grunden i arbetet samt får kunskap och information kring tillämpning av regelverk. Vi arbetar med ständiga förbättringar där du har stor möjlighet att bidra med egna idéer och förbättringsförslag gällande våra arbetsprocesser.
Vem är du?
Din bakgrund och tidigare erfarenheter kan variera men vi ser gärna att du har erfarenhet av service och ett intresse för människor och vardagsekonomi. Vi tror att du drivs och inspireras av att kundinteraktioner och att skapa förtroendefulla relationer. Rollen kräver en professionell framtoning, ödmjukhet och intresse för kundens situation.
För att vara aktuell för tjänsten krävs dock

Avslutad gymnasieutbildning
God datavana
Arbetserfarenhet, gärna med kundkontakt och försäljning
Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska.


Vi söker dig som trivs med att leverera service och trygghet i världsklass, genom att visa kunden ett genuint intresse identifierar du kundens behov och skapar värde. Du drivs av att prestera och av att jobba mot tydligt uppsatta mål. För att trivas hos oss ska du tycka om att samarbeta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter. Vidare har du lätt för att skapa nya relationer och låter gärna din energi smitta av sig på både kunder och kollegor. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Om oss
Du blir en del av vår kundservice på banken, en engagerad grupp som samarbetar med varandra och andra avdelningar för att ge våra kunder den bästa servicen. Vi är ett bolag som värnar om Östergötland och om våra medarbetare. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap där vi arbetar för att trivas tillsammans.
Mer information
Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsmedvetet och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi med tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser och ser till din potential. Kort tid efter att du skickat in din ansökan kommer du att få en testinbjudan skickad till dig (detta mejl kan hamna i din skräppost så kolla även där). Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Anställningen är på vårt Linköpingskontor och inleds med provanställning i sex månader.
Har du frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Maria Lindqvist 013-29 04 31, HR-Partner Elin Wigert 013 - 29 07 88. Facklig kontaktperson Ninwa Georgis Pols 013 – 29 06 49

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Östgöta Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Postadress

Platensgatan 11
Linköping, 58104

Liknande jobb


Administratör

Administratör

21 november 2024

1 st line support till ekonomi

1 st line support till ekonomi

21 november 2024

21 november 2024